Friday, October 15, 2010

Στους παγετώνες


Το τραγουδάκι της Brooke Fraser παίζει συνέχεια στα ΝΖηλανδικά ραδιόφωνα...Απ' ότι φαίνεται αρέσει σε όλους εκτός από μένα, που μου θυμίζει αγελαδάρηδες και άγρια Δύση...Τεσπά, αν δεν βαριέστε ακούστε το και γράψτε μου τη γνώμη σας...

Φύγαμε από τη Χοκιτίκα, την επόμενη το πρωί, με την ιδέα πριν επιστρέψουμε προς Christchurch, να επισκεφτούμε τους παγετώνες Franz Josef και Fox, περίπου 200 χλμ νοτιότερα...Ο καιρός ήταν πολύ καλός, -να μην ξεχνάμε οτι στη Westland ρίχνει 2,5 μέτρα βροχή το χρόνο- και συνεχίσαμε προς Νότο...

Στον δρόμο, πριν φτάσουμε στον πρώτο παγετώνα, τον Franz Josef, που πήρε το όνομά του από τον Γερμανό εξερευνητή Julius Haast προς τιμήν του Γερμανού αυτοκράτορα Franz Josef Ι, το 1865...Το Μαορί όνομα είναι "Ka Roimata o Hinehukatere" (τα δάκρυα της Hinehukatere), και μιλάει για μια κοπέλα που της άρεσε να σκαρφαλώνει στις κορυφές και συχνά την ακολουθούσε ο αγαπημένος της, που σκοτώθηκε σε μια χιονοστιβάδα...Εκείνη έκλαψε πάρα πολύ και τα δάκρυά της πάγωσαν και μετατράπηκαν σε παγετώνα...

Στη λίμνη Ιάνθη...Έψαξα να βρω από πού πήρε το όνομά της, αλλά δεν τα κατάφερα...Υποθέτω πώς επειδή η Δυτική ακτή είναι κατάφυτη με pohutukawa και southern rata (της οικογένειας των μετροσίδερων), με έντονα κόκκινα λουλούδια που πολλές φορές από μακριά φαίνονται να παίρνουν μωβ αποχρώσεις, κάποιος πρώιμος εξερευνητής με Κλασικές γνώσεις, την ονόμασε έτσι...

Στον Franz Josef...Πολύ περπάτημα, μας βγήκε η γλώσσα μέχρι να φτάσουμε, ειδικά τα παιδιά ταλαιπωρήθηκαν στα κοτρώνια της κοίτης...Έτσι, αρκεστήκαμε σε μερικές σχετικά κοντινές φωτό, και φύγαμε για τον Fox...
ΟΙ καταρράχτες στον Franz Josef...

Ο παγετώνας Fox, βρίσκεται περίπου 50 χιλιόμετρα νοτιότερα από τον Franz Josef...Πήρε το όνομά του από έναν ΝΖηλανδό πρωθυπουργό, το 1872...Έχει μήκος 13 χλμ και αντίθετα από τους άλλους παγετώνες της ΝΖ, κερδίζει περίπου ένα μέτρο τη βδομάδα...Στη φωτό ο δρόμος προς το πάρκινγκ των επισκεπτών και ενώ ο καιρός χαλάει...

Αυτό σημαίνει οτι σαν επιφάνεια είναι ασταθής, ειδικά στην έξοδό του στην κοιλάδα και όσοι δεν προσέχουν αντιμετωπίζουν θανάσιμο κίνδυνο: το 2009, 2 αδέλφια Αυστραλοί τουρίστες, που ταξίδευαν με την οικογένειά τους και είχαν πληρώσει οι ίδιοι το ταξίδι, σαν δώρο για την επέτειο του γάμου των γονιών τους, σκοτώθηκαν, όταν συντρίφτηκαν από ένα κομμάτι πάγου βάρους 100 τόνων...

Στην επιστροφή προς το πέρασμα Άρθουρ, οι φωτό είναι τραβηγμένες κοντά στον σιδ.σταθμό της Otira...Το βουνό είναι το Mt Rolleston...

Το λεγόμενο Rock Shelter και ο καταρράχτης Reid, φωτογραφημένα από το μικρό πάρκινγκ που την πρώτη φορά που περάσαμε, το χειμώνα του 2009, συναντήσαμε -και ταΐσαμε- παπαγάλους kea, και ένα πεινασμένο weka ...

Λίγο πιο βορειοανατολικά και ενώ πλησιάζουμε στην έξοδο του Arthur's pass, ο καιρός είναι και πάλι ηλιόλουστος...Την επόμενη βέβαια έβρεξε καρέκλες, ή όπως λένε οι ΝΖηλανδοί "It rained cats and dogs"...Τυχεροί ήμασταν :)

Στο επόμενο, τα παραλειπόμενα από το ταξίδι (επειδή είναι κάμποσα)...
Καλό Σ/Κ σε όλους, φιλιά...

34 comments:

Hfaistiwnas said...

Παγετώνες στη ΝΖ; Πως και αντέχουν ακόμη; Αυτό το σημείο με το σιδηρόδρομο και τον καταρράκτη πολύ άρεσε, όπως και οι φωτό με τα βουνά βέβαίως!!

Μικρές ανάσες said...

Το νερό πάντα με γαληνεύει.
Η εικόνα, ο ήχος, η μυρωδιά, η αφή...

Υπέροχες φωτογραφίες!!!

Heliotypon said...

'Ισως υπερθέρμανση του πλανήτη δεν είναι ακριβώς όπως μας την περιγράφουν. Το ότι συντηρούνται ακόμη παγετώνες σε μέρη όπως η ΝΖ, που δεν είναι και στον Ν. πόλο, ίσως δείχνει ότι ο πλανήτης έχει πολλές αντοχές ακόμη... Οι περιγραφές σου πάντα ανταγωνίζονται την National Geographic!

Άθεος said...

Εμένα μου άρεσε το "It rained cats and dogs". Θα μου πεις το καρεκλοπόδαρα λιγότερο παρανοϊκό είναι…;
Όμορφα τοπία Artanis!

Ευρύνοος said...

Τί ομορφιές πάλι!

το τραγούδι, δέν το άντεξα πάνω απο μερικά δευτερόλεπτα..

τις φωτογραφίες αντιθέτως, τις απόλαυσα..

χαιρετώ σας :)

Artanis said...

@Hfaistiwnaκι μου, ο Fox μόνο, πάει σχετικά καλά, από το 1985 και δώθε, κερδίζει σε μήκος, προφανώς κάποια αλλαγή στο μικροκλίμα της περιοχής, τον έχει ευεργετήσει...ΟΙ άλλοι 2 μεγάλοι παγετώνες, ο Tasman και ο Franz Josef, λιώνουν...
Στις φωτό αυτές τα βουνά δεν έχουν πολλά χιόνια επειδή είχαν λιώσει σχετικά, μετά από 2 μέρες τα "ξαναέθαψε"...Τυχεροί ήμασταν :)
Καλή Κυριακή να έχεις...

Artanis said...

Φίλη @Μικρές ανάσες, συμφωνούμε!!!
Καλό βράδυ από ΝΖ, καλή Κυριακή και σε σένα...

Artanis said...

Αγαπητέ @Heliotypon, 3 μεγάλους παγετώνες έχει όλους κι όλους η ΝΖ (και πολλούς μικρότερους που δεν τους μετράνε συνήθως, όπως ο Linda, Dart, Lyell, Ramsey κλπ) και όλοι εκτός από τον Φοξ, λιώνουν...Ο λόγος που έχει τόσους πολλούς, οφείλεται στα βουνά της και στο γεγονός οτι βρίσκεται ακόμα στην ορογενετική φάση, αυτό όμως δεν σημαίνει οτι δεν επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή...
Ευχαριστώ για τη φιλοφρόνηση, καλημέρα από ΝΖ...

Artanis said...

@Άθεέ μου, το "καρεκλοπόδαρα" "καρέκλες" κλπ, το καταλαβαίνω καλύτερα από το "έβρεξε σκύλους και γάτες" ;/
Κάτι θα είχαν στο μυαλό τους, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τί ακριβώς...
Άβυσσος η ψυχή των ΝΖηλανδών, μερικές φορές αδυνατώ να τους κατανοήσω...
Σε φιλώ...

Artanis said...

@Ευρύνοέ μου, για να μην μου λένε οτι είμαι περίεργη, γι' αυτό έβαλα το τραγουδάκι...Η κοπέλα έχει πολύ ωραία φωνή, είναι όμορφη, έχει πει πολύ καλύτερα τραγούδια, αλλά αυτό το βουκολικο-ειδές σουξέ, κάπως μου έρχεται...
Καλημέρες από ΝΖ, καλή Κυριακή να έχεις...

Βάσσια said...

Καλό είναι το τραγούδι.
Country λίγο στυλ, σαν και από Σανάια Τουέιν.

Για τα τοπία, μην τα ξαναλέω!
:-)
Καλή Κυριακή

ξωτικό said...

Xαχα γιατί καλέ;;; φαντάσου πιτσιρίκια νηπιαγωγείου που πάνε εκδρομή ,χτυπάνε τα χεράκια χαρωπά και τραγουδάνε...( Καλά δεν λέμε για την νηπιαγωγό...που πηδάει απ'το παράθυρο...εν κινήσει..χαχα)

Έχω μεγάλο απωθημένο να δω παγετώνα ..αλλά ο καλός μου δεν τα έχει καλά με τα χιόνια ...οπότε βασίζομαι επάνω σου να με ταξιδεύεις......
καλημέρα και σ'ευχαριστώ.

Και λοιπόν;E allora? said...

η φωτο με το σιδηρόδρομο ειναι φοβερή!!!!

περιμένω επόμενο ποστ
φιλια

U.S. said...

θυμίζει λίγο άγρια δύση, αλλά εμένα δεν με χάλασε καθόλου!

Ra Ma said...

Και εμένα μου έκανε εντύπωση η αύξηση του παγετώνα. Οι φωτογραφίες όμορφες!!!

Το δε τραγούδι κάπου μετά τη μέση το συμπάθησα ...με το συμπάθειο ε?

Καλή εβδομάδα να έχετε!!!

Sophia Kollia said...

Πω...πω πολύ εντυπωσιακό!!!
Μωρε΄θέλω και γω να πάω κάπου ...κάπου...όπου νάναι...
Καλή βδομάδα!

Anonymous said...

Καταπληκτικές οι φωτό με τους παγετώνες! Εντυπωσιακές!
Το τραγουδάκι συμπαθητικό αλλά
θα συμφωνήσω μαζί σου!Θυμίζει
far west Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα γλυκιά μου

D.Angel

Artanis said...

@Βάσσια μου, πάνω που ήμουν έτοιμη να σου απαντήσω, μας έκανε ένα μετασεισμό 4.4 ρ...
ΛΟιπόν, εγώ ακούω κάπου- κάπου Αμερικάνικη φολκ, αλλά την κάντρυ δεν την μπορώ...Κάτι παθαίνω :)
Κατά τα άλλα, η φύση της ΝΖ σκίζει (αλλά με τί τίμημα...)
Καλό βράδυ να έχεις, καλή βδομάδα αύριο...

nikiplos said...

Αγαπητή Αρτάνις καλησπέρα... πολύ ωραίο και προσεγμένο το οδοιπορικό... οι φωτογραφίες σου είναι γνωστό ότι μου αρέσουν... Σε ότι αφορά το ατύχημα, η φύση εκδικείται την άγνοια και το ρίσκο... ενίοτε ευτυχώς γιατί τον περισσότερο καιρό μας αγκαλιάζει και μας ανταμοίβει...

φιλιά

Artanis said...

@Ξωτικό μου, ωραία εικόνα με τα πιτσιρίκια στο λεωφορείο και τη νηπιαγωγό να κόβει φλέβες, ακόμα γελάω...
(τί κακές που είμαστε...)
Είδα φωτό από τους παγετώνες στο πανοράμιο, τρελάθηκα...Αλλά πολύ επικίνδυνο βρε παιδί μου το "άθλημα", έχουν πολλούς νεκρούς εδώ...Τελευταία έπεσε ένα αεροπλάνο με 8 άτομα (2 ημέρες μετά το σεισμό), και ένας Ελληνοαυστραλός πέθανε τον Απρίλιο, όταν στη διάρκεια μιας οργανωμένης ανάβασης, έπεσε σε ένα χάσμα και δε μπορούσε να βγει...
Από μακριά βγάζω όσες φωτό θες, από κοντά, με τίποτα...
χαχαχαχαχα

Artanis said...

Αγαπητή @Και λοιπόν;E allora, εμένα μου φαίνονται πολύ σκοτεινές, λόγω της πυκνής νέφωσης...Κατά παράδοξο τρόπο, όταν βγαίναμε από τα βουνά, είχε ήλιο...Ο καιρός εδώ είναι πολύ ευμετάβολος...
Καλό βράδυ από ΝΖ, καλή βδομάδα να έχουμε...

Artanis said...

@U.S. μου, έχει την πλάκα του σαν τραγούδι, απλά εγώ όταν το ακούω, μου έρχονται εικόνες από καουμπόυδες, άμαξες, ινδιάνους και γελάδες...
Τί να κάνω ;)

Artanis said...

@Marconi μου, ο παγετώνας Φοξ, αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα...
Το τραγουδάκι με τη συχνότητα που το ακούω, θα φτάσω να το συμπαθήσω...
Καλή βδομάδα να έχουμε όλοι, καλό βραδυ από ΝΖ...

Artanis said...

@sofia μου, κι εγώ κάπου θέλω να πάω, αλλά πού;;;
χαχαχαχα (έχω και παράπονα...)
Σε φιλώ, καλό βράδυ και καλή βδομάδα...

Artanis said...

@D.Angel, πριν από λίγο καμάρωνα τα μωρά σας...Αν ήμουνα εκεί, θα έπαιρνα ένα από τα κουτάβια που σας έμειναν, αλλά :(
Χα, χαίρομαι που συμφωνείς (για να μην αισθάνομαι μόνη μου, όχι τίποτ' άλλο :)
Σε φιλώ, καλό βράδυ και καλή βδομάδα...

Artanis said...

@Νικιπλέ μου, είναι αλήθεια οτι τα παιδιά αυτά, πέρασαν (-μαζί με άλλους) την περίφραξη και πλησίασαν στον παγετώνα, οπότε το σφάλμα ήταν των ιδίων, που ρισκάρησαν τόσο πολύ...Το γεγονός όμως παραμένει: πήγαν χαμένοι και μάλιστα σε πολύ νεαρή ηλικία, ενώ η τραγωδία της υπόθεσης ήταν οτι οι ήταν και οι δύο υιοθετημένοι, και οι γονείς τους έμειναν ολομόναχοι...
Αν μέναμε στην (άγρια-)ομορφιά και μόνον θα ήταν καλά, αλλά ο άνθρωπος θέλει να κατακτά και να εξημερώνει τα άγρια, ενίοτε με τραγικά αποτελέσματα...
Φιλιά πολλά, καλό βράδυ και καλή βδομάδα να έχουμε...

faraona said...

Artanaki μου καλημέρα απο Θεσσαλονίκη.Τι όμορφα μας ταξιδεύεις εδω μέσα!
Μ αρέσει πολύ!
Φιλώ σε.

Penelope said...

Τι όμορφες εικόνες και πάλι απο σένα αγαπητή Artanis.

Άιναφετς said...

Μα...καλοκαιράκι δεν έχετε εκεί; και πάτε στους παγετώνες...δεν λέω όμορφο ταξείδι...αλλά τι να πω...θα σας ήθελα όλους με τα μαγιό σας ξάπλα σε μια αμμουδίτσα!
Α...το τραγούδι...ΝΖιλανδέζικο δεν θα το σχολιάσω...φιλιά από βροχερή και ομιχλώδη Ελλαδίτσα!

evangello said...

καλησπερα απο Ελλαδα!τρελλαθηκα με τις υπεροχες φωτο σου!!!!να εισαι καλα!μου αποπνεουν μια ευαισθησια,που λειπει στην εποχη μας!!ριξε μια ματια στις δικες μου αν θελεις. http://www.panoramio.com/user/2566561

Artanis said...

Αγαπητή @faraona μου, καλημέρα και σε σένα...Χαίρομαι που σου άρεσε το ποστ και οι φωτό...Καλά να περνάς, φιλιά από ΝΖ...

Artanis said...

@Penelope μου, σ΄ευχαριστώ πολύ...Φιλιά κι από μένα (χαθήκαμε!)

Artanis said...

@Άιναφετς μου, ας μην σχολιάσω για το ΝΖηλανδικό καλοκαίρι...Το περσινό ειδικά, ήταν ελεεινό και τρισάθλιο, όλο βροχές και κρύο...Να δούμε φέτος τί θα μας κάνει...
Καλά να περνάς κι εσύ, φιλιά πολλά...

Artanis said...

Φίλε @evanagnosto, είδα τις φωτό σου, και απορώ που κάποιες από αυτές δεν πήραν την έγκριση από το panoramio...Καλά έκανες και τις άφησες όμως (εγώ αν δεν παίρνω έγκριση, τις διαγράφω) Ρίξε μια ματιά και στις δικές μας (είναι με τον κωδικό του άντρα μου)
http://www.panoramio.com/user/156100 Ελπίζω να σου αρέσουν...