Thursday, April 22, 2010

Περι συστημάτων και πολιτικών στη NZ

Γενικά είμαι άτομο που προτιμά τους ανοιχτούς χώρους…Η βροχή δεν με πτοεί (ακόμα κι αν ρίχνει καρέκλες) και το μόνο που με αποθαρρύνει είναι το χιόνι…Φταίει μάλλον που πριν από αρκετά χρόνια, έσπασα το πόδι μου μετά από μια χιονόπτωση στο Βόλο, και έκτοτε το κοιτάζω με μισό μάτι, αν δεν μπορώ να κάνω όμως αλλιώς, ούτε αυτό με σταματάει…
Εδώ όμως, οι ΝΖηλανδοί, έχουν σε εκτίμηση τα εμπορικά κέντρα, γίνεται κοσμοσυρροή στα μαγαζιά, τα φαγάδικα και τους κινηματογράφους που στεγάζονται μέσα σ’ αυτά, ενώ ο φόβος της γρίπης των χοίρων, έμεινε απ’ έξω, τον χειμώνα που μας πέρασε, παρά τα απανωτά κρούσματα και θανάτους…Να δούμε πώς θα περάσει κι ο χειμώνας φέτος...Οι μικρές μου, δεν συμμερίζονται την αντιπάθεια που τρέφουμε προς αυτούς τους πολυχώρους, εγώ κι ο Ίωνας…Συχνά συναντιούνται με τις φίλες τους, στο εμπορικό κέντρο "Westfield " Riccarton, στο ομώνυμο προάστειο, για να επισκεφτούνε το σινεμά, ή να κάνουνε βόλτες…Αναγκαστικά τις συνοδεύουμε, πίνουμε καφέ σε κάποια από τις καφετέριες του ισογείου και μετά ψωνίζουμε στα σούπερ μάρκετ του εμπορικού κέντρου, και τις παίρνουμε για να γυρίσουμε πάλι πίσω στο σπίτι…Τα μαγαζιά κλείνουν από τις 5 το απόγευμα, και τώρα που άλλαξε η ώρα και σιγά-σιγά χειμωνιάζει και νυχτώνει νωρίς, όταν τελειώνει η ταινία που πήγαν να παρακολουθήσουν, και το εμπορικό κέντρο είναι άδειο, κάποια από τα τμήματά του είναι αποκλεισμένα και μόνον τα σινεμά έχουν πελάτες (τα εισιτήρια είναι πανάκριβα: 18$ ο ενήλικας, και 16$ ο ανήλικος, με το μεσαίο πακέτο ποπκορν και κόκα κόλα –5,50$ η μία- να στοιχίζουν άλλα 18$ ! Πόσο έχει πάει τώρα στην Ελλάδα, μπορεί να με ενημερώσει κανείς;)Εγώ όμως που κουβαλάω πάντα την ψηφιακή, το καταδιασκέδασα, φωτογραφίζοντας το άδειο εμπορικό κέντρο, χωρίς το πλήθος των οχλαβοούντων ΝΖηλανδών και λοιπών επισκεπτών-πελατών που το κατακλύζουν, τις υπόλοιπες ώρες της μέρας…Μπορώ να πω μάλιστα, πώς το συμπάθησα περισσότερο, αφότου το φωτογράφησα, άδειο :)
(Ακολουθούν κάποια οικονομικά στοιχεία που ανακάλυψα όντας εργαζόμενη κι εγώ, και επιφυλάσσομαι να τα συμπληρώσω μελλοντικά)Λοιπόν, έχουμε και λέμε: Για να δουλέψει κάποιος στη ΝΖ, πρέπει να διαθέτει έναν ειδικό κωδικό, κάτι σαν στοιχεία εργαζόμενου, ενώ για να πληρωθεί, οφείλει να έχει ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό. Ο λόγος είναι ότι το κράτος θέλει να μπορεί να ελέγχει πληρωμές και εκταμιεύσεις, τόσο για τον εργοδότη όσο και για τον εργαζόμενο, (που πολλές φορές δεν αντιμετωπίζεται και με τον καλύτερο τρόπο, στο χώρο δουλειάς του). Το βασικό ωρομίσθιο είναι 12$ (πρόσφατα πήρε αύξηση 1$) και το κράτος παρακρατεί προ της πληρωμής, το 33% του ακαθάριστου μισθού του εργαζόμενου. Αυτό γίνεται μέσω του εργοδότη, που αποδίδει άμεσα το ποσό, πρίν την πληρωμή, στο κράτος…
Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος δουλεύει σε part-time (4ωρη) δουλειά και έχει και 2η part-time εργασία, τότε το κράτος του παρακρατεί το 24% επί του μισθού της πρώτης δουλειάς + το 45% επί του μισθού της δεύτερης. Είναι πολύ συνηθισμένο να έχουν 2 δουλειές οι άνθρωποι, και κυρίως οι νέοι, και το κράτος έχει άμεση πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς όλων. Μια φορά το χρόνο έρχεται ταχυδρομικά στους δικαιούχους μια επιστροφή φόρου, από παρακρατήσεις που κυρίως έχουν να κάνουν με εισφορές για την υγεία κλπ, εφόσον βέβαια δικαιούνται την επιστροφή, και φυσικά, εφόσον έχουν κάνει αίτηση για τον έλεγχο των οικονομικών τους για το προηγούμενο έτος, από την αρμόδια υπηρεσία…
Όλοι οι εργαζόμενοι πληρώνουν εισφορές στην ACC, κάτι αντίστοιχο με το δικό μας ΙΚΑ. Αυτό έχει το δικαίωμα να αρνηθεί χειρουργικές επεμβάσεις, περίθαλψη σε νοσοκομείο ή στο σπίτι, και γενικά υπάρχουν πολλά προβλήματα με τις ιατροφαρμακευτικές παροχές εδώ…Γι αυτό λοιπόν, όσοι μπορούν και αντέχουν οικονομικά, κάνουν ασφάλεια ζωής που περιλαμβάνει φυσικά και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ώστε να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στα νοσοκομεία και ιδιωτικά θεραπευτήρια, καθώς η ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση σε ιδιώτη γιατρό ξεκινάει από τα 65-75$ -και φυσικά δεν μιλάμε για περιζήτητες ειδικότητες, όπως πχ καρδιολόγους, οφθαλμίατρους, γυναικολόγους, δερματολόγους κλπ...
Η 'κοινωνική' σύνταξη είναι η μόνη σύνταξη, και ανέρχεται περίπου στα 700$ το μήνα. Είναι κοινή για όλους, και μεγάλες ομάδες πληθυσμού εξαιρούνται από τα κριτήρια για την καταβολή της. Πρώην στρατιωτικοί ή άτομα με ακίνητη περιουσία, δεν παίρνουν την σύνταξη και καλούνται να ζήσουν χωρίς αυτό το βοήθημα, σε περίπτωση δε που με κάποιο τρόπο τους καταβάλλεται, τότε είναι υποχρεωμένοι να την επιστρέψουν στο σύνολό της στο κράτος. Συνηθίζεται λοιπόν οι ΝΖηλανδοί να αγοράζουν με τραπεζικό δάνειο ένα σπίτι αμέσως μόλις πιάνουν δουλειά, το οποίο -όταν πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν- πουλάνε, ώστε να μπορούν με τα χρήματα της πώλησης να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους συνήθως σε κάποιον οίκο ευγηρίας (ή σε "οργανωμένες κοινότητες" ηλικιωμένων- η βδομάδα στο φθηνότερο από αυτά στοιχίζει 800$), εκτός κι αν ήδη διαθέτουν 2ο σπίτι το οποίο επίσης νοικιάζουν ώστε να έχουν ένα σταθερό διαθέσιμο εισόδημα...Μια από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις της νομοθεσίας, είναι οτι όλοι οι ηλικιωμένοι άνω των 70, μπορούν να επιβιβάζονται στα αστικά λεωφορεία δωρεάν για τις μετακινήσεις τους, αρκεί να μην τα χρησιμοποιούν σε ώρες αιχμής ή σαββατοκύριακα. Συμβαίνει όμως πολλές φορές, οι οδηγοί να αφήνουν εκτός τους ηλικιωμένους επιβάτες ή να τους κατεβάζουν από τα οχήματα, εφόσον δεν πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις…Οι παππούδες εξαφανίζονται από προσώπου γης, τις μέρες και τις ώρες αυτές, εκτός και αν οδηγούν: Το 4% των οδηγών στη ΝΖ, ήτι περίπου 4.000 άτομα, είναι ηλικίας άνω των 90 χρόνων! Και τα ατυχήματα είναι καθημερινά, επειδή ο επανέλεγχος διπλώματος που αφορά τις ιατρικές εξετάσεις των οδηγών- αυτών που σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμα και 104 ετών, όπως μια γιαγιά από το Kaiapoi (πατήστε το παραπάνω λινκ)-, γίνεται ανα 2-5 χρόνια...Σχετικά με τους τραπεζικούς λογαριασμούς λοιπόν, τίποτα δεν είναι κρυφό για το κράτος: Σε περίπτωση χρέους πχ διαφόρων προστίμων και απλήρωτων κλήσεων,  είναι δυνατόν να απαιτηθεί εκταμίευση κατευθείαν από τον λογαριασμό του ατόμου, ενώ αν δεν υπάρχει δυνατότητα εξόφλησης από ‘κει, μπορεί το κράτος να παρεμβληθεί στην πληρωμή του εργαζόμενου από τον εργοδότη του, και να απαιτήσει μέρος του μισθού του, έως την αποπληρωμή του χρέους…Θα έλεγε κάποιος λοιπόν, ότι με τέτοια συστήματα, η ΝΖ θα ήταν ένα από τα ισχυρότερα και πλουσιώτερα κράτη, με τα λιγότερα δυνατά σκάναδαλα οικονομικής φύσης: Αυτό δεν είναι αλήθεια, επειδή οι καταχρήσεις και κακοδιαχειρίσεις από διάφορα οικονομικά στελέχη καθώς και από οργανισμούς, τράπεζες κλπ, είναι καθημερινό φαινόμενο, ενώ τα προνόμια που απολαμβάνουν οι πολιτικοί, είναι το λιγότερο προκλητικά…
Εκτός αυτού, οι «επιδοματούχοι» (στους οποίους συγκαταλέγονται και οι συνταξιούχοι) της χώρας, είναι πάρα πολλοί και το κράτος προσανατολίζεται στο να τους κόψει πολλές παροχές για να εξοικονομήσει χρήματα, ενώ και ο επαγγελματικός στρατός και το ναυτικό της χώρας απορροφούν μεγάλα κονδύλια για τη συντήρησή τους και τους νέους εξοπλισμούς, συχνά με άστοχες αγορές (όπως πχ το πασίγνωστο HMNZS Charles Upham και τις ακατάλληλες σφαίρες για τα όπλα του στρατού )…Η χώρα δανείζεται 250 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα, για να μπορέσει να τα βγάλει πέρα με τις πληρωμές μισθών, επιδομάτων κλπ, τα ωρομίσθια είναι υπερβολικά χαμηλά και υπάρχει κύμα φυγής -των νέων-στο εξωτερικό, ιδίως των διαφόρων επιστημόνων και γιατρών που πλήττονται περισσότερο από την πολιτική αυτή. Το εθνικό χρέος per capita ανέρχεται στα 37.000$ και το συνολικό εθνικό χρέος των ιδιωτικών εταιρειών της ΝΖ προς διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι 6πλάσιο. Οι πάντες κινούνται με κάρτες και δάνεια και υπάρχει τεράστιο εισοδηματικό χάσμα...Η φορολόγηση θεωρείται από τους περισσότερους "εξαντλητική" και τώρα προωθείται ένας νόμος που λέει οτι οι νέοι θα πληρώνονται λιγότερα -λόγω ... νεότητας, ενώ ο εργοδότης έχει δικαίωμα να "δοκιμάζει" τον νέο εργαζόμενο για περίοδο 9 μηνών (και να τον απολύει όποτε θέλει και για οποιονδήποτε λόγο, μιας και με τον νόμο πια δεν έχει κανένα εργασιακό δικαίωμα).
Φυσικά δεν χρειάζεται να πω οτι ο αλκοολισμός, είναι τρόπος ζωής εδώ, ενώ οι αυτοκτονίες είναι η πρώτη αιτία θανάτου στους νέους άνδρες και τα κορίτσια ηλικίας 17-23 ετών, όπως επίσης και στους θανάτους ηλικιωμένων...
Για την εγκληματικότητα δεν θα γράψω τίποτα εδώ, μιας και τα έχω αναφέρει σε προηγούμενο ποστ, και αναφέρονται και κάποια στοιχεία σε διάφορα άλλα ποστ, όπως πχ στα τελευταία σχόλια του ταξιδιωτικό/φωτογραφικού ποστ για το Napier...Ωστόσο, μπορείτε να δείτε στατιστικά στοιχεία και ειδικές αναφορές, στην παρακάτω ιστοσελίδα, που έχει και Μαορί διαχειριστές: Πέρα από τον δραματικό και πολιτικοποιημένο (-και υπερβολικό-) τρόπο, που παρουσιάζει τα διάφορα ζητήματα, όλες οι αναφορές, είναι αληθινές...Όλα τα χρωματισμένα σημεία πάνω στο ποστ, είναι λινκ που βγάζουν σε αντίστοιχες ιστοσελίδες...
Μέχρι το επόμενο ποστ, καλά να περνάτε και καλό Π/Σ/Κ να έχετε…
Σας φιλώ…

60 comments:

kariatida62 said...

Καλησπέρα Αρτανις
8€ ΈΧΕΙ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ!
ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ 5€
ΤΟ ΠΟΠ-ΚΟΡΝ ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΝΟΜΙΖΩ 5€ ΤΟ ΜΕΣΑΙΟ ΜΕΓΕΘΟΣ.
ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ!...

Hfaistiwnas said...

Καλημέρα!!!
8 ευρώ έχει εδώ το σινεμά! Ακόμη τουλάχιστον!
Πάντως ωραίους χώρους έχει το μόλ!!!
Αλήθεια και εγώ περίμενα ότι θα είναι πλούσιο κράτους σύμφωνα με τον τρόπο ελέγχου που έχει.. αλλά απ'ότι μας και αυτό δανείζεται..
Καλό ΠΣΚ!!!

Artanis said...

@Καρυάτιδα, αν δεν κάνω λάθος, γύρω στα 7-8Ε είχε όταν έφυγα, οπότε μάλλον δεν αυξήθηκε πολύ η τιμή του...
Ευχαριστώ για την πληροφορία, καλό βράδυ να έχεις, φιλιά...

Artanis said...

@Ηφαιστιωνάκι μου, όλα τα κράτη το ίδιο σύστημα έχουν, και δανείζονται από άλλα κράτη ή τράπεζες για να τακτοποιήσουν τις πληρωμές τους...Γιατί θα έπρεπε να διαφέρει η ΝΖ ή η Ελλάδα, ή η οποιαδήποτε άλλη χώρα;
Όσο για τις τιμές των εισητηρίων, μου τά'πε και η Καρυάτιδα και μου τις επιβεβαίωσες κι εσύ...
Φιλιά πολλά και σ' ευχαριστώ...

Μαριανα said...

Απίστευτο... τελικά μήπως πρέπει να επιλέγουμε την χώρα που θα ζήσουμε ελέγχοντας πιο πριν ακριβώς αυτά που περιγράφεις; Κοίτα να δεις προβλήματα και η NZ!.. οι υπερήλικοι οδηγοί στους δρόμους είναι τα κερασάκια στην τούρτα (κερασάκια που τριγυροφέρνουν στους δρόμους :p)

Ra Ma said...

Καλά, ή οι Νεοζηλανδοί πάνε νωρίς για ύπνο ή εσείς βγαίνετε αργά για βόλτα! Αν και δεν υπήρχε ένας άνθρωπος στις φωτογραφίες, μου μετάδωσαν μια γαλήνη.

Από φτώχεια καλά τα πάτε βλέπω, από αυτοκτονίες εμείς εδώ ...απλά δεν δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, ήδη ένας σκότωσε τη γυναίκα του και μετά αυτοκτόνησε για οικονομικούς λόγους και είμαστε μόνο στην αρχή!

Καλημέρα!!!

Σταλαγματιά said...

Τα εμπορικά κέντρα μου αρέσουν κι εμένα γιατί είναι παντός καιρού και τα έχουν όλα μαζεμένα γύρω σου.
Εδώ στην Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τόσο μεγάλα όσο αυτό εκεί και πραγματικά το ζηλεύω.
Να περπατάς και να χάνεσαι στους διαδρόμους και τα μαγαζιά : )))

Φιλιά πολλά
καλό σ/κ

Και λοιπόν;E allora? said...

πάλι με ταξίδεψες....να΄σαι καλά :)
πάντως κι εδώ βροχάει κι άρχιζει να μου τη δίνει ειδικά όταν έχω ρεπό και δεν βλέπω την ώρα να βγω απ΄το γραφείο να γεμίσω τις μπαταρίες με ήλιο και βόλτα!!!

καλό σ/κ
χχχ

Thalassenia said...

Απέχουμε αρκετά από τις αυτοκτονίες ευτυχώς.
Ενδιαφέροντα στοιχεία δίνεις.
Ούτε εκεί είναι να ερχόμαστε.

Φιλιά θαλασσένια.

KitsosMitsos said...

Το έχουμε ξαναπεί, νομίζω. Μόνο όταν ζήσεις έξω, μπορείς να εκτιμήσεις τα μέσα γιατί έχεις μέτρο σύγκρισης.
Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες, γίνεται παντού απ'ό,τι φαίνεται.
Πολύ καλή ανάλυση.

mia maria said...

Έχω μάθει τόσα πολλά από σένα! Που να φανταστούμε ότι μέρη που για εμάς φαίνονται πλούσια και προχωρημένα, έχουν και αυτά τα προβλήματα τους!
Καλό Σ/Κ Artanis !

VAD said...

Αυτοί οι καταναλωτικοί πολυχώροι δε μ'αρέσουν και μένα,κατανοώ όμως την αδυναμία των παιδιών...
-Ελα,κι άλλοι δανείζονται;;;Κι εγώ νόμιζα πως μόνο εμεις εχουμε το ζόρι:))

Καλημέρα εκεί κάτω...

Άθεος said...

Πολύ σημαντικά πράγματα μας είπες αυτή τη φορά Artanis.
Όμως μήπως έκανες λάθος για τους μισθούς;
Το βασικό ωρομίσθιο είναι 12$ και το εισιτήριο στον κινηματογράφο 25$;
Μήπως έκανες στους μισθούς λάθος ένα μηδενικό;
Κάτι δεν πάει καλά!

Artanis said...

@Μαριάνα μου, κάθε χώρα έχει τα δικά της και η ΝΖ επίσης...Φυσικά πρέπει να ελέγχουμε, αλλά επίσης θα πρέπει να σκεφτόμαστε και αν είμαστε φτιαγμένοι για να αντέξουμε στην οποιαδήποτε χώρα πλην της δικής μας...
Πίστεψέ με έχει σημασία αυτό...
Καλημέρα από ΝΖ, σε φιλώ...

Artanis said...

@Marconi μου, ήταν μόλις 8 το απόγευμα όταν τράβηξα τις φωτό, και μόνον το σινεμά ήταν ανοιχτό σε όλο το εμπορικό κέντρο, και τα σούπερ μάρκετ, που είχαν και άλλη είσοδο...Ο νεαρόκοσμος εκείνη την ώρα ήταν κιόλας στα μπαρ στο κέντρο της πόλης, ή ετοιμαζόταν να πάει, μιας και το ποτό είναι φθηνότερο από το εισιτήριο του κινηματογράφου...
Καλημέρα κι από μένα...

Artanis said...

@Σταλαγματιά μου, τα mall είναι καλά μόνον για τον (βαρύ) χειμώνα -και για λίγο-... Διαφορετικά, με ντάλα ήλιο και καλοκαιρία, προτιμώ να βρίσκομαι αλλού και όχι εκεί...
Τόσα ωραία μέρη, κι αυτοί στριμώχνονται εκεί μέσα! Η ζωή είναι αλλού...
Σε φιλώ, καλημερούδια...

Artanis said...

Φίλη @Και λοιπόν;E allora?, φωτό με ήλιο και φθινοπωρινά τοπία, στο επόμενο...Κι εδώ βρέχει, αλλά ευτυχώς τις προηγούμενες μέρες, έκανε σχετικά καλό καιρό, και πήγαμε και ένα ταξιδάκι, που είχαμε να πάμε από τα Χριστούγεννα...
Σε φιλώ, υπομονή...

Artanis said...

@Thalassenia μου, να έρθεις, αλλά να είσαι προετοιμασμένη...Μην παίρνεις τις μετρητοίς και όσα αναφέρει η ιστοσελίδα στο τέλος του ποστ, ο τρόπος που τα παρουσιάζει είναι υπερβολικός...Όπου και να πήγαινες, θα έπαιρνες τις προφυλάξεις σου, γιατί όχι κι εδώ;

Artanis said...

@Κιτσομήτσε μου, δεν συγκρίνω, αναφορά κάνω...Αυτά τα πράγματα δεν σου τα λέει κανένας τουριστικός οδηγός, ούτε θα τα δεις σε κάποια εκπομπή...Η χώρα παραμένει πολύ όμορφη, ό,τι κι αν συμβαίνει στην οικονομία της, και τα ζητήματα αυτά (πέρα από την εγκληματικότητα)δεν αφορούν τον τουρισμό της...Επιλέγεις πού θέλεις να πας, και πας...
Είναι τόσο απλό...

Artanis said...

@big mama μου, κάθε μέρος έχει τα δικά του, δεν θα βρεις την τελειότητα πουθενά, αλλά και πάλι, ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά το τέλειο...Η ΝΖ δεν αποτελεί εξαίρεση λοιπόν...
Φιλιά πολλά, καλημέρες...

Artanis said...

@VAD μου, όλες οι χώρες, κι αυτό δεν είναι μυστικό...Ελπίζω να το ξεπεράσουμε σύντομα, πάντως, παρά τις προβλέψεις...
Η ζωή είναι έξω από τα εμπορικά κέντρα, στη φύση...Έρχεται φωτορεπορτάζ στο επόμενο...
Φιλιά "εκεί κάτω", επίσης :Ρ

Artanis said...

Φίλε @Άθεε, τόσα είναι και το ξέρω καλά...12$ την ώρα παίρνω, και 46$ πλήρωσα για το σινεμά των παιδιών, την περασμένη Κυριακή, χώρια τα ποπκορν και οι κόκα-κόλες...Μια χαρά είναι τα νούμερα :(
(μόνον τώρα έγραψα σημαντικά πράγματα, Άθεέ μου ;;!!;; Με θίγεις!!!!)
.
.
.
Άντε καλά, το παραβλέπω...Φιλιά!!!

Άθεος said...

Έτσι το είπα βρε φιλενάδα;
Απλά, εννοούσα ότι τώρα μας έγραψες ακόμα πιο σημαντικά πράγματα.
Τις άλλες φορές τα εύσημα ήταν και για τις περιοδείες, τις φωτογραφίες σου. Αυτή τη φορά μας είπες πράγματα που δεν φαίνονται και δεν τα βρίσκει κανείς εύκολα.
Γράφοντας 12$ απόρησα. Εννοούσες όμως μόνο την ώρα, όχι μεροκάματο. Είναι όμως πλήρες το ωράριο;
Πές μας πόσο έχει το κρέας το κιλό και πόσο το ψωμί, το νοίκι και η βενζίνη το λίτρο για να κάνουμε τη σύγκριση…
Βλέπεις εδώ μας βάζουν τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι και το θέμα αυτό βρίσκεται στην επικαιρότητα.
Σ’ ευχαριστώ… παραπονιάρα!

Ξωτικό said...

Πάντα πίστευα οτι είναι πολιτική η απόφαση σε ποιά χώρα θα ζήσει κανείς... Και η επιλογή όλη δική μας... Εμένα μου κόβουν 300ευρώ το μήνα "υπερ πατρίδος", έχω κρατήσεις πάνω από 500 ευρώ, και υπάρχουν άνθρωποι που ζουν με 280 ευρώ (σύνταξη ογα!)... (Και λέω, να δίνω εισφορές, φυσικά, και δεν τις τσιγκουνεύομαι, πιστεύω στην ανακατανομή του πλούτου, αλλά δεν γίνεται να πηγαίνουν οι κρατήσεις μου σε μια γιαγιά που πασχίζει να τα βγάλει πέρα με 280 ευρώ έχοντας δουλέψει τη γη 40-τόσα χρόνια;) Και όμως, συνεχίζω να ζω στην Ελλάδα...
Δεν τα πάω καλά με τα οικονομικά και τα νούμερα, αλλά καμιά φορά βγάζουν μάτι!!!

Artanis said...

@Ξωτικό μου, ό,τι και να πεις, έχεις δίκιο...Αν και δεν γνωρίζω από οικονομικά και μόνον ως εργαζόμενο άτομο μπορώ να μιλήσω, η Ελλάδα μας, καταδυναστεύεται από την φτώχια...Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ακούω μόνον τη λέξη "λιτότητα"...Και οι συγκρίσεις μισθών και τιμών σε άλλες χώρες δεν βοηθάνε, το να κοιτάζουμε αλλού δεν βελτιώνει εμάς, παρά αυξάνει το χάσμα...Όσο για τις θεωρίες και τις αερολογίες, τις έχω βαρεθεί...

Artanis said...

Αγαπητέ @Άθεε, με συγχωρείς σε παρεξήγησα( η πραγματικότητα είναι οτι σου έκανα πλάκα, αλλά δεν το κατάλαβες :)
Λοιπόν, ο μέσος όρος των ενοικίων είναι τα 200-220$ την εβδομάδα, το κιλό το αρνί έχει περίπου 10-15$ ανάλογα το κομμάτι(και το ζώο), ενώ ο μοσχαρίσιος κιμάς έχει γύρω στα 8-12$ το κιλό, το μισό κιλό ψωμί (ο τύπος που παίρνω εγώ) κάνει 3$, και η βενζίνη οσονούπω πάει για τα 2$ το λίτρο...Όσο για τα ωράρια, θα βρείς κυρίως part-time δουλειές (σε μία τέτοια δουλεύω κι εγώ), οπότε η πλειοψηφία των εγαζομένων, κάνει 2 και 3 δουλειές να τα βγάλει πέρα (με όλες τις προαναφερόμενες κρατήσεις από το κράτος)...
Νομίζω τώρα πως πρέπει να σε κάλυψα, στις απορίες σου...
Σε φιλώ, καλό βραδάκι να έχεις...

Anonymous said...

συγγνωμη για την ανωνυμια.αν θες δημοσιευσε την αποψη μου.
δεν ειναι ολα λεφτα.εχω βρεθει στο κραιστσερς και στη νζ γενικοτερα.θυμαμαι οτι τα σκουπιδια ηταν μαζεμενα,τα λεωφορεια ηταν στην ωρα τους,φυση παντου,η πολη ομορφη φτιαγμενη φιλικη προς τον ανθρωπο και οχι φιλικη προς τον κατασκευαστη.τα πεζοδρομια ελευθερα.εδω βλαστημαω να περασω με το καροτσακι του μωρου.κανω αγωνα δρομου.κι οταν φτασω στις κουνιες αυτες ειναι σπασμενες ή κατειλλημενες απο διαφορα λουμπεν στοιχεια πλην παιδιων.το ματι βλεπει μπετον και μπαλκονια.το αυτι ...κορνες.
εν κατακλειδι κατα τη γνωμη μου ακομα κι αν δεχθω οτι πανω κατω τα λεφτα και οι εργασιακες δυσκολιες ειναι τα ιδια θα πω οτι η νζ εχει καλυτερη ποιοτητα ζωης στη καθημερινοτητα του ανθρωπου που δεν κονομαει πολλα.αλλο να δουλευεις παρτ-ταιμ εκει και αλλο σε αστικο κεντρο ελλαδος.αλλο πραγμα βιωνεις σχολοντας εκει αλλο εδω.

Artanis said...

Φίλε/φίλη @Ανώνυμε/ανώνυμη, φυσικά δεν είναι όλα λεφτά και όπως βλέπεις ανέβασα το σχόλιο...Το θέμα είναι πως εδώ, άνοιξα ένα μόνο μέρος της υπόθεσης ΝΖ, που είναι το οικονομικό, άλλα ζητήματα τα έχω αναλύσει σε προηγούμενα ποστ, και αναφέρονται στην εγκληματικότητα, τη διασκέδαση, το τρόπο ζωής και πολλά άλλα...Την γνώμη μου την κρατάω για τον εαυτό μου, όντας ξένη, χωρίς επιθυμία μόνιμης εγκατάστασης εδώ...Για τον λόγο αυτό δεν συγκρίνω, αλλά κάνω απλή αναφορά δεδομένων, με διασταυρωμένα λινκ...Τις συγκρίσεις μπορεί να τις κάνει ο καθένας που διάβαζει τα ποστ, όπως πχ εσύ...Και φυσικά είναι δικαίωμά σου...Αντίλογο δεν θα ακούσεις από μένα, καθώς πιστεύω οτι οι οποιεσδήποτε συγκρίσεις είναι άκυρες: άλλο η ΝΖ, άλλο η Ελλάδα...Αν θες, πίστεψε το, αν όχι, λυπάμαι, δεν μπορώ να βοηθήσω...

Leviathan said...

oute emena maresoun poli ta eborika...moda exoun ginei vevaia kai edo....apapa oi times...o Xristos kai i Panagia...kalisperaaaa kai polla polla filiaa! :)

Side21 said...

Πω πω πω !!!
μου θυμίζει Αυστραλία ...
Τελικά δεν υπάρχει ούτε μαύρο σεντ εκεί !!!
Και πως κάνουν τις δουλειές τους οι κομπιναδόροι ;;;
Μη μου πεις πως δεν υπάρχουν και τέτοιοι ...
Καλή βδομάδα σου εύχομαι ...
και Καλό Χειμώνα - χωρίς πολλά χιόνια !!!

roadartist said...

ενδιαφεροντα ολα αρτανις μου..
με τους κλειστους χωρους, δεν αντεχω καθολου τα εμπορικα τυπου the mall..
Sta village τα εισητηρια κοστιζουν Δευτ.- Πέμ. € 8,50 Παρ. - Κυρ. € 9,50!!! Στα ODEON 9 (εχει κ κατι προσφορες)Σε αλλα cinema κανει κ 7,5, ας ψαξουμε κ εμεις τα πιο φθηνα..

VAD said...

Ελα μια βόλτα και θέλουμε τα φώτα σου!Καλή εβδομάδα...

Artanis said...

@Leviathan μου, ο άστατος καιρός της ΝΖ, είναι ό,τι πρέπει για εμπορικά κέντρα, αλλά εγώ δεν τα συμπαθώ...
Όσο για τα εισιτήρια, τί να κάνουμε, αυτές οι τιμές "παίζουν εδώ"...
Καλημέρα, σε φιλώ...

Artanis said...

@Side μου, παντού και πάντα υπάρχει περιθώριο φοροδιαφυγής και κομπίνας...Δεν υπάρχουν τέλειες κοινωνίες και συστήματα...
Έτσι είναι και η Αυστραλία;
Φιλιά πολλά και ευχαριστώ για την ευχή: Το ελπίζω :)

Artanis said...

@roadartist μου, άρα έχει πάρει αύξηση το κόστος του εισιτηρίου...Μου φαίνεται πώς θα το κόψουμε και το σινεμά, και θα σαπίζουμε στα DVD :(
Πώς πάει το χεράκι σου; Ελπίζω καλύτερα!
Σε φιλώ...

Artanis said...

@VAD μου, πέρασα και σου έγραψα 2 σχόλια και σκέφτηκα να σου γράψω και 3ο, αλλά μετά θα πάει μακριά η βαλίτσα...Ας γράψουν και ο κηπουρός και ο Ιρλανδός, κι εκείνοι έχουν περισσότερες γνώσεις από μένα, σχετικές με το θέμα σου...
ΠΟλλές καλημέρες στο Χαρτούμ!!!

logia said...

τελικά υπάρχει χώρα που να μην δανείζεται;
κράτος που να μην χρωστάει;
πώς κάναμε τις ζωές μας έτσι;
ξοδεύουμε περισσότερα από όσα έχουμε
προμηθευόμαστε περισσότερα από όσα χρειαζόμαστε

ίσως τελικά η κρίση να μας κάνει να επανακαθορίσουμε τη σχέση μας με το χρήμα...

καλημέρα

Penelope said...

Έτσι που σε διάβασα αγαπητή Artanis, το μόνο που σκέφτηκα απλώς είναι ότι "υπάρχουν και χειρότερα".... απλώς δεν ξέρουμε ακόμη, πότε θα μας βρουν εμάς αυτά τα χειρότερα!
Καλή σου εβδομάδα καλή μου.

Artanis said...

Φίλη @logia, όλες οι χώρες την ίδια τακτική και πράκτική έχουν: Δανειζονται για να τα βγάλουν πέρα, ενώ κοιτάνε πώς θα καλύψουν τα οικονομικά τους, εκθέτοντας τα οικονομικά των άλλων χωρών...Όμως ο κόσμος είναι πολύ μικρός για να μπορεί κάποια χώρα να επικαλεστει αυτάρκεια ή οικονομική ευμάρεια, αργά ή γρήγορα η κατάσταση αποκαλύπτεται...

Artanis said...

@Penelope μου, εξαρτάται τί εννοείς ως χειρότερο, από αυτό που ήδη ζούμε στην Ελλάδα...Τα στοιχεία δεν ψεύδονται, και το νετ προσφέρεται για αναζήτηση πληροφοριών...Μόνον που οι διάφοροι τιμητές(δεν εννοώ εσένα- φυσικά) δεν κάνουν τον κόπο να ερευνήσουν οι ίδιοι, ή να μπούνε στα λινκ...
Σε φιλώ...

katrine said...

Μια "σχετικά" φθηνή διασκέδαση γίνεται πολυτέλεια!!Πφφφφφ!!!Με το ρυθμό που έχουν τα παιδιά εδώ με μολ και κινηματογράφο Αρτάνις μου δεν θα γλιτώναμε τις γκρίνιες αν ήταν τόσο ακριβά. Τες πα!

Μας έχεις βάλει για τα καλά στο κλίμα της ΝΖ με την πλήρη ενημέρωση. Δυσκολίες τελικά παντού υπάρχουν.Ποιο είναι το λιγότερο κακό,δεν μπορώ να σκεφθώ!!!

Φιλιά my prncs, φιλιά:)))

Artanis said...

@katrine μου, σε μία συγκριτική έρευνα που είχα δει, ένα εισητήριο σινεμά κάνει 25$ τη στιγμή που ένα εισιτήριο ρέιβ πάρτυ, κάνει 15$...
Αυτό τα λέει όλα, νομίζω...
Εγώ πάντως, θα προτιμούσα να ξέρω πως τα παιδιά μου πηγαίνουν στο σινεμά, παρά στα πάρτυ αυτά που είναι τίγκα στο ναρκωτικό και το αλκοολ...

Dim said...

Πάντως προσπαθώντας να συγκρίνω τις τιμές, βλέπω πως στην Ελλάδα η κατάσταση είναι πιο...μαύρη.
Πρόσφατα ακούστηκε και αυτό...
http://www.alphatv.gr/index.asp?a_id=89&news_id=41568
Αν λοιπόν υπολογίσουμε 12$ βασικό ωρομίσθιο στην ΝΖ τότε 12χ8=96.00-24%= $73.00 άρα euro 41.00.
41.00x22 ημερομίσθια αν δεν απατώμαι = 902.00 euro καθαρά...
Που 902.00 στην ΝΖ και που 520.00 (στην χειρότερη) στην GR. Τώρα βέβαια δεν υπολογίζω και τα επιδόματα τα οποία δεν γνωρίζω..
Η σύνταξη όντως είναι πολύ χαμηλή στην ΝΖ. Λογικά αυτό σημαίνει υψηλή μισθοδοσία στον πρότερο εργατικό βίο..

Artanis said...

Φίλε @nomos, στη ΝΖ δεν θα βρεις (τουλάχιστον όχι αμέσως) κανονικό 8άωρο σε μία δουλειά...θα χρειαστεί να δουλέψεις σε 2 παρτ τάιμ δουλειές, οπότε η φορολόγηση γίνεται 24% στην πρώτη και 45% στη δεύτερη...Σε περίπτωση δε που κάποτε πάρεις σύνταξη εδώ, έστω και τα 700$, να ξέρεις οτι το κράτος σου παρακρατεί ένα 10% τη βδομάδα από τον μισθό που εισπράτεις, μέσω μιας τράπεζας, όχι αναγκαστικά εκείνης στην οποία κατατίθεται ο μισθός σου...Εκτός αυτού, στα έξοδα των 1800$ (εφόσον μιλάμε για 8ωρο, πρέπει να συνυπολογίσεις το νοίκι του σπιτιού (που πάει με τη βδομάδα και όχι με τον μήνα 12μήνες=52 βδομάδες), τα έξοδα μετακίνησης(θα χρειαστείς οπωσδήποτε αυτοκίνητο), περίθαλψης (τα πληρώνεις όλα, ακόμα και ασθενοφόρο ή αερομεταφορά αν χρειαστείς) και μετά όλα τα άλλα πάγια +τη διατροφή σου...
Δεν έρχεσαι στη ΝΖ να βγάλεις λεφτά, εδώ φεύγουν οι ΝΖηλανδοί και πάνε αλλού...

Dim said...

Έχεις δίκιο Artanis.
Κάπου διάβασα ότι αρκετοί Νεοζηλανδοί μετοίκησαν στην Αυστραλία για τους αυτονόητους λόγους...
Προσωπικά σαν έμπορος, είμαι στην διαδικασία της έρευνας των εμπορικών δυνατοτήτων της χώρας από και προς την Ελλάδα.
Και ίσως αυτό να καθιστά πιο δύσκολη την κατάσταση σε κάποιους τομείς, ίσως όμως και πιο εύκολη...
Σίγουρα θα μεταναστεύσω (αν μεταναστεύσω) με κάποιο οικονομικό απόθεμα εις τας χείρας..
Πολύτιμες οι πληροφορίες σου αναμφισβήτητα...

Artanis said...

Αγαπητέ @nomos, μόνον στο μήνα Μάρτιο, έφυγαν 3000 ΝΖηλανδοί προς Αυστραλία, χωρίς να συνυπολογίζουμε όσους μετανάστευσαν σε άλλες χώρες, πχ την "μητρική" Αγγλία...Η χώρα είναι δημοφιλής σε λαούς όπως οι Κινέζοι, οι Κορεάτες, οι Ινδοί κλπ, κυρίως για σπουδές στα πανεπιστήμια, ενώ πολλοί άλλοι άνθρωποι προερχόμενοι από εμπόλεμες περιοχές του κόσμου, την προτιμούνε ως πιο ασφαλή...
ΟΙ δουλειές πάντως που πανε καλά εδώ, είναι τα εστιατόρια, αν και Έλληνας φίλος εστιάτορας, μου έλεγε προχθές πώς θεωρεί πώς η (ΝΖηλανδική) οικονομία πάσχει (και το κρύβουν), επειδή παρά την διαφαινόμενη ευμάρεια, ο τζίρος έχει πέσει στο 1/3, μέσα σε ένα χρόνο...

Dim said...

Artanis, σίγουρα το μεγάλο κύμα μετανάστευσης από την ΝΖ είναι σημαντική και αρνητική κίνηση και πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Τελικά τα εστιατόρια είναι ένας ασφαλής τρόπος επένδυσης καθότι συσχετίζεται με την βασικότερη ανάγκη του ανθρώπου. Προσωπικά δεν έχω σχέση με τον συγκεκριμένο χώρο υπηρεσιών. Ελπίζω ο φίλος σου να μην σου μετέφερε υποσυνείδητα την απαισιοδοξία-κλάψα που έχουμε εμείς οι Έλληνες για την πραγματικότητα. Κάποιες τιμές που είδα σε ελληνικά εστιατόρια στην ΝΖ ήταν αρκετά υψηλές.
Με την Ελληνική κοινότητα έχεις επικοινωνήσει;

Artanis said...

Αγαπητέ @nomos, οι Έλληνες εδώ, παραπονιούνται συνήθως για την κατάσταση στην Ελλάδα, και μας "στολίζουν" αναλόγως, ήταν η πρώτη φορά που άκουσα το συγκριμμένο άτομο να παραπονιέται για την οικονομική κατάσταση της ΝΖ...Σχετικά με τις τιμές, είναι απλά ανάλογες με τις τιμές που έχουν τα περισσότερα εστιατόρια...Πάντως εμείς δεν βγαίνουμε γενικώς, επειδή εδώ δεν είναι συνηθισμένοι να παίρνουν τα παιδιά τους μαζί όταν πάνε έξω, και συνήθως οι προσκλήσεις για έξοδο, δεν τα περιλαμβάνουν (κι εμεις δεν ειμαστε διατεθειμένοι να τα αφήσουμε μόνα τους)... Η κοινωνική ζωή της Ελλάδας, εδώ δεν υπάρχει...
Με την Ελληνική κοινότητα είμαστε σε συνεχή επαφή(ούτως ή άλλως δεν γινόταν αλλιώς), και μπορείς να δεις την περσυνή ανάρτηση σχετικά με τον χορό που διοργανώνουν κάθε χρόνο: http://artanis71.blogspot.com/2009/08/blog-post_09.html

Dim said...

Γεια σου Artanis.
Προσπαθώ να φανταστώ πως είναι η κοινωνική ζωή στην ΝΖ.
Αν και να σου πω την αλήθεια εμείς (εγώ και η σύζυγός μου) δεν είμαστε των πολλών επαφών...
Δεν έχουμε παιδιά και μας αρέσει να είμαστε μαζί συνέχεια αλλά και με φίλους πότε πότε...
Γλέντια και διάφορα άλλα δεν μας αρέσουν...
Ξέρεις, μερικές φορές είναι και τι σου ταιριάζει.
Προσωπικά μου αρέσουν οι cool στιγμές και όχι οι εντάσεις.
Anyway..
Νομίζω πως η ΝΖ είναι ιδανικό μέρος για μία ήρεμη ζωή.
Συμφωνείς;

Artanis said...

Φίλε @nomos, δεν μιλάω για γλέντια...Ούτε στην Ελλάδα κάναμε τίποτα τέτοιο, αυτό που εννοώ, είναι οτι από τις 7 και μετά, όλα νεκρώνουν στην πόλη, τα μόνα που είναι ανοιχτά, είναι τα μπαρ και κάποια εστιατόρια...Εμείς δεν πίνουμε, και χωρίς τα παιδιά μας δεν πάμε πουθενά, και πάθαμε ένα σχετικό σοκ, όταν είδαμε τον τρόπο ζωής που έχουν εδώ...Εσείς, καθώς είσαστε οι δυο σας, μπορεί να προσαρμοστείτε πιο εύκολα...Εμάς πάντως, μας πήρε κανα χρόνο να το συνηθίσουμε...

Dim said...

Μ' αρέσει αυτό...να νεκρώνουν όλα μετά τις 19.00'.
Ησυχία τάξη και ...ασφάλεια. (αν υπάρχει).

Artanis said...

Φίλε @nomos, υπάρχει ασφάλεια, αρκεί να παίρνεις τα μέτρα σου: Σπίτι σε καλή περιοχή(=ακριβά ενοίκια), συντηρητική ζωή, και οπωσδήποτε αυτοκίνητο...Ποτέ έξω, μετά τις 7-8-9 το βράδυ πεζός(εκτός κι αν είσαι στο πολύ-πολύ κέντρο της πόλης)...Είναι επικίνδυνο να περιφέρεσαι μόνος σου στις συνοικίες...Κι ακόμα πιο επικίνδυνο για τις ασυνόδευτες γυναίκες...

Το λινκ στο τελευταίο σχόλιο που άφησες στο ποστ του Νάπιερ, το είδες; Υπάρχουν παγκόσμια στατιστικά στοιχεία στα λινκ της συγκεκριμμένης ανάρτησης, που σε παραπέμπω...

Dim said...

Τι να πω Artanis. Τελικά πουθενά δεν βρίσκεις τα πράγματα όπως τα θέλεις...

Artanis said...

Φίλε @nomos, είναι απλά τα πράγματα: τέλειο δεν υπάρχει πουθενά...Όταν το συνειδητοποιείς αυτό, όλα γίνονται ευκολότερα...
Καλησπέρα από ΝΖ...

Dannossiel said...

παιζει ν ακουγεται χειροτερη κι απ την ελλαδα
γκρεμιστηκε το συμπαν
τη θεωρουσα πολυ γαματη χωρα

Artanis said...

@Dannossiel μου, μην απογοητεύεσαι...Η ΝΖ σε άλλους ταιριάζει και σε άλλους όχι, είναι απλά τα πράγματα...Αν έχεις την δυνατότητα, έρχεσαι, δοκιμάζεις και αν δεν σου αρέσει, φεύγεις...
Όσο για διακοπές, είναι από τους καλύτερους προορισμούς...

Artanis said...

Φίλε @stormrider, αν θες ρίξε μια ματιά και στο ποστ: http://artanis71.blogspot.com/2010/06/blog-post_26.html
Ειλικρινά, με την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στην Ελλάδα, κι εγώ -αν δεν είχα ήδη φύγει, έστω και προσωρινά-, θα έφευγα οπωσδήποτε...Το πού θα πήγαινα όμως, είναι άλλη ιστορία: ειλικρινά, δεν έχω ιδέα! Τα ζητήματα της ΝΖ τα έχω ήδη αναφέρει και να είσαι σίγουρος πώς αν είχα από τότε την ενημέρωση που προσπαθώ εγώ τώρα να δώσω σε κάθε ενδιαφερόμενο, μάλλον δεν θα την διάλεγα ως χώρα προορισμού, ή έστω θα ήμουν καλύτερα προετοιμασμένη ψυχολογικά για αυτό που αντιμετώπισα μόλις έφτασα...Δυστυχώς δεν πρόκειται να ακούσεις ούτε για το ανεπαρκές σύστημα υγείας, ούτε για την εγκληματικότητα, ούτε για την οικονομική εκμετάλλευση από το κράτος και απ' όλους, η ΝΖ αναφέρεται παντού στο νετ ως ειρηνικός παράδεισος μεταναστών και προσφύγων...
Από την άλλη όμως, το γεγονός οτι είσαστε νέοι εσύ και η γυναίκα σου, και χωρίς παιδιά, είναι καλό από την άποψη οτι θα μπορέσετε να δουλέψετε πολύ σκληρά, τουλάχιστον για καμιά 5αετία, ενώ μπορείτε να ζητήσετε να λάβετε την ΝΖηλανδική υπηκοότητα και να κάνετε το άλμα προς Αυστραλία, χωρίς να νοιάζεστε πια για βίζες κλπ, απλά και μόνον ως ΝΖηλανδοί πολίτες...ΚΙ αυτό νομίζω πώς είναι πολύ παρήγορο, σε περίπτωση που τα πράγματα δεν σας πηγαίνουν καλά εδώ...Στο κάτω κάτω αυτό κάνουν και οι ΝΖηλανδοί...
Ελπίζω να μην σε απογοήτευσα, ρίξε μια ματιά και στο ποστ που αναφέρω παραπάνω, κι αν θες, στείλε μου και κανένα μέηλ...Καλημέρα/καλησπέρα από ΝΖ...

ANNA said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ

ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ...ΕΧΩ ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙ....ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΔΩ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΟΨΕΙ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ..Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕ ΦΟΒΙΖΕΙ ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΜΑΚΡΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΖΗΛΑΝΔΙΑΣ ...ΑΛΛΑ Κ ΕΔΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΕΞΟΔΟΙ...ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΛΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΙΕΝΕΙΣ ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ-ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ??Κ ΟΤΑΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΣ???ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΕΣ??ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ..

ANNA said...

καλημερα..
βλεπω οτι η τελευταια αναρτηση για το θεμα της παραμονης σας στην χωρα ηταν πριν περιπου 1 χρονο...εχει αλλαξει κατι απο τοτε??εδω παντως στην Ελλαδα εχει αγριεψει η κατασταση και ψαχνουμε διεξοδους...
φιλια απο την βροχερη και σημερα Ελλαδα παρολο που ειναι τελος Μα'ι'ου

Artanis said...

Αγαπητή @Αννα, λυπάμαι, αλλά δεν θα μιλήσω για τα προσωπικά μου. Είναι δικό μου ζήτημα και δεν αφορά τους αναγνώστες του μπλογκ. Έχω δεχτεί ήδη αρκετές "επιθέσεις" για το περιεχόμενο των αναρτήσεων που αφορούν τη "Ζωή στη ΝΖ" από διάφορους περιστασιακούς(κυρίως) αναγνώστες, -επειδή με πολλούς μπλογκοφίλους γνωριζόμαστε ήδη εδώ και χρόνια- οπότε δεν θα μπω στον κόπο να εξηγήσω τους λόγους της επιστροφής μου, δεν χρειάζεται να εξηγήσω τίποτα, ούτε και να απολογηθώ για κάτι, οι ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ, ξέρουν. Θα συνεχίσω να ανεβάζω τα θέματά μου κι όποιος ενδιαφέρεται ας συνεχίσει να με διαβάζει, εγώ πάντως δεν πτοούμαι από τις κριτικές...
Αν θες, ρίξε μια ματιά και στην παρακάτω νεότερη ανάρτηση που τα εξηγώ καλύτερα
http://artanis71.blogspot.co.nz/2012/05/blog-post_26.html
Να περνάς καλά και να προσέχεις
Αρτάνις71

Jun 3, 2012 8:52:00 AM