Sunday, October 16, 2011

Το MSC Ρένα και η οικολογική καταστροφή στην Tauranga

UPDATE 8/1/2012

To MSC Ρένα έσπασε σε 2 κομμάτια, πάνω στον ύφαλο "Αστρολάβο", μετά από 4 μήνες που είχε εξωκείλει εκεί, και ενώ ήταν σε εξέλιξη η απομάκρυνση των κοντέινερ...
.......................................................................
UPDATE 14/11/11:
Η άντληση πετρελαίου τελείωσε χθες 13/11/2011 και σήμερα (14/11) θα ξεκινήσει η μεταφορά των κοντέινερ:
http://nz.news.yahoo.com/a/-/top-stories/11623400/salvors-finish-pumping-oil-from-rena/
http://nz.news.yahoo.com/a/-/top-stories/11634236/crane-to-lift-containers-off-rena/
...........................................................
Κανονικά θα έκανα άλλη ανάρτηση, σχετική με το ράγκμπυ, αλλά αποφάσισα να την αναβάλλω για μερικές μέρες, λόγω της επικαιρότητας…
Όπως ίσως θα μάθατε, η ΝΖ αντιμετωπίζει μια σοβαρή οικολογική καταστροφή, από ένα πλοίο που προσάραξε στον ύφαλο Astrolabe, ανοιχτά της Tauranga. Ο λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ με το ζήτημα, είναι το άρθρο που διάβασα στο tvxs, και είναι αναδημοσίευση από το AlterThess (το οποίο πρώτη φορά ακούω- άσχετο…)
Λοιπόν επειδή διάβασα πολλές ανακρίβειες και θεωρώ ότι το συγκεκριμένο άρθρο γράφτηκε για να πλήξει συγκεκριμένο τηλεοπτικό σταθμό (που επίσης δεν παρακολουθώ, επειδή θέλω να διαφυλάξω την ψυχική μου υγεία), και γενικά γράφει άλλα αντί άλλων, διαβάστε αν δεν βαριέστε το ποστ και σερφάρετε στα λινκ που παραθέτω στο τέλος της ανάρτησης.
Το πλοίο MSC Ρένα ανήκει στην Ελληνική εταιρεία Costamare που διαθέτει συνολικό στόλο 60 πλοίων. Το Ρένα το διαχειρίζεται τεχνικά και το επανδρώνει με πλήρωμα η θυγατρική εταιρεία της Costamare, ΣΙΕΛ.
Η Costamare αγόρασε το Ρένα από δεύτερο χέρι από την Ofer-Zim, μια ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία, τον Οκτώβριο του 2010, όταν το πλοίο ήταν 10 ετών (εμπορικά πλοία αυτού του τύπου συνήθως πλέουν για 25 έως 30 έτη, ενώ υποβάλλονται σε τακτικούς τεχνικούς ελέγχους και επισκευές).
Το Ρένα είναι 3.350 TEU (Twenty Foot Equivalent Unit) εμπορευματοκιβωτίων - κοντέινερ, το οποίο σήμερα αποτελεί ένα μάλλον μικρό/ μεσαίου μεγέθους πλοίο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Τα εν λόγω πλοία μεταφέρουν αποκλειστικά εμπορευματοκιβώτια με μια ποικιλία καταναλωτικών και βιομηχανικών αγαθών, καθώς και ξηρά ή υγρά εμπορεύματα (μεταλλεύματα, ξυλεία, χαρτόμαζα, καφέ, κακάο, τσάι κλπ), ή κατεψυγμένα προϊόντα.
Στα Βιομηχανικά αγαθά περιλαμβάνονται επίσης και διάφορες χημικές ουσίες οι οποίες στοιβάζονται σύμφωνα με τους κανόνες για τα επικίνδυνα υλικά που έχει θέσει η διεύθυνση ΙΜΟ, Intl. , που εδρεύει στο Λονδίνο και αποτελεί κλάδο του ΟΗΕ
Η MSC, εδρεύει στη Γενεύη της Ελβετίας, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή μεταφορική εταιρεία κοντέινερ (η πρώτη παγκοσμίως είναι η MAERSK). H MSC , ναυλώνει το συγκεκριμένο καράβι (όπως και πολλα άλλα από διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες από όλον τον κόσμο) προς 15.000 USD την ημέρα, από την Costamare, προκειμένου να το χρησιμοποιήσει στις εμπορικές γραμμές που δραστηριοποιείται.
Το πλήρωμα του Ρένα αποτελούνταν αποκλειστικά από Φιλιπινέζους ναυτικούς, και από τις ανακρίσεις από τις αρχές (ενώ αρχικά θεωρήθηκε ότι η προσάραξη ήταν εσκεμμένη ενέργεια), αποδείχτηκε πώς ο καπετάνιος βιαζόταν να δέσει στο λιμάνι της Tauranga (προερχόμενος από το Napier), και καθώς προσπάθησε να περάσει ανάμεσα από 2 τμήματα του υφάλου, η πορεία που ακολούθησε δεν ήταν η ενδεδειγμένη και προσάραξε 13 μέτρα της καρίνας πάνω στον υποθαλάσσιο βράχο, ο οποίος ήταν κανονικά χαρτοθετημένος.
Η NZ Maritime που είναι υπεύθυνη ανάμεσα στα άλλα και για την πιθανή μόλυνση της θάλασσας από ναυτικά ατυχήματα, άργησε 4 μέρες να αντιδράσει...Ο λόγος για την καθυστέρηση αυτή ήταν η μη επάνδρωση του τμήματος με ειδικούς τεχνικούς επιστήμονες καθώς και εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων του συγκεκριμένου τομέα: Αρχικά το διαθέσιμο κονδύλι για μια αντίστοιχη πιθανή κρίση ήταν 12 εκατομμύρια NZD, αλλά περικόπηκε κατά τα 3/4 του ποσού... Η κακοκαιρία που ακολούθησε, έσπρωξε το καράβι πιο πάνω στον βράχο, και το χτυπούσε πλευρικά για 2 μέρες, με αποτέλεσμα κάποια από τα κοντέινερ να πέσουν στη θάλασσα και να ξεβραστούν στις παραλίες του νησιού Motiti…Επίσης τα καύσιμα του καραβιού άρχισαν να διαρρέουν και η πετρελαιοκηλίδα έφτασε μέχρι τις παραλίες της Tauranga και του Mt Manganui.
Τα καύσιμα γίνεται προσπάθεια να απαντληθούν, και τη στιγμή που γραφόταν αυτό το ποστ ξεκινούσε η επιχείρηση, 11 μέρες μετά την προσάραξη.
To καράβι ελέγχθηκε διεξοδικά από τα συνεργεία της NZ Maritime, και θεωρείται πώς όχι μόνον μπορούν να αντληθούν τα καύσιμά του, αλλά και πώς μπορεί με λίγη τύχη -και αρκετή προσπάθεια- να διασωθεί, ενώ και 2 ειδικοί ΝΖηλανδοί τεχνικοί που είχαν μεταναστεύσει στην Αυστραλία, επέστρεψαν προσωρινά ωστε να βοηθήσουν με την διαδικασία.
Φυσικά, και εν μέσω προεκλογικής περιόδου, τα κόμματα της αντιπολίτευσης ρίχνουν την ευθύνη στην κυβέρνηση για την καθυστέρηση στη λήψη μέτρων, που με τη σειρά της ρίχνει το φταίξιμο αλλού, όπως πχ στον Έλληνα πλοιοκτήτη (που απολογήθηκε επισήμως και αποδέχτηκε το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί), καθώς και στην MSC, (που έχει κι άλλα παρόμοια περιστατικά στο ιστορικό της, όπως πχ την υπόθεση του πλοίου MSC Napoli) με εκπρόσωπο της οποίας συναντήθηκε τη Δευτέρα, ο υπουργός μεταφορών της ΝΖ.
Μετά τη συνάντηση ο εκπρόσωπος της MSC δώρισε 1.000.000ΝΖ$ στο υπουργείο για την πληρωμή των πρώτων εξόδων για την προσπάθεια καθαρισμού της μόλυνσης από το πετρέλαιο, και αναμένεται να ακολουθήσουν ακόμα μεγαλύτερα ποσά, από τις ασφαλιστικές εταιρείες του πλοίου και του φορτίου...
Όπως ήταν επόμενο, το περιβάλλον θίχτηκε άμεσα από την διαρροή των καυσίμων του πλοίου, χιλιάδες πουλιά έχουν εκβραστεί νεκρά, πολλά άλλα γίνονται προσπάθειες να καθαριστούν και να περιθαλπτούν, ανάμεσά τους μπλε πιγκουίνοι και θαλασσοπούλια shearwater, και όλοι ελπίζουν ότι το καράβι θα μπορέσει να σταθεροποιηθεί για όσο κρατάει η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων. Επίσης ακόμα περιμένουν να φτάσει ο πλωτός γερανός που θα αρχίσει να απομακρύνει τα κοντέινερ που παραμένουν πάνω στο Ρένα, και η αστυνομία έχει βγάλει διαταγή να μην προσπαθήσουν οι ντόπιοι να αφαιρέσουν περιεχόμενα από τα κοντέινερ που έπεσαν στη θάλασσα κατά τη διάρκεια της καταιγίδας που χτύπησε την περιοχή την προηγούμενη βδομάδα, ώστε να προλάβουν την πιθανή λεηλασία των εμπορευμάτων…
Για οτιδήποτε νεώτερο, θα ενημερώσω το ποστ
Όλες οι φωτό προέρχονται από το νετ
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κοιτάξετε τα παρακάτω λινκ


8 comments:

Hfaistiwnas said...

Κρίμα όπως και να χει κυρίως για την οικολογική καταστροφή.. μα καλά, τόση γραφεικρατία πια και δεν μπορούν να στείλουν συνεργεία να μαζέψουν ότι απέμεινε;;;

Heliotypon said...

Πολύ κατατοπιστική η ανάρτηση. Εδώ δεν μάθαμε και πολλά πράγματα, εκτός από το ότι η πλοιοκτήτης εξέφρασε τη λύπη του και ανέλαβε τις ευθύνες του.

ξωτικό said...

H κακή δυστυχώς επικαιρότητα με κάνει να σας σκέφτομαι συνεχώς , καλά που έβαλες τα λουλούδια σου να αναπνεύσουμε λιγάκι.
Εύχομαι η άνοιξη να είναι λίγο ανακουφιστική για εσάς ,εμείς υπομονή για τον χειμώνα που έρχεται.

ELGRECOGR said...

Πραγματικά κρίμα για την οικολογική καταστροφή, λυπάμαι πιο πολύ για τα πουλιά, τα ψάρια και τους πιγκουίνους.

Artanis said...

@Ηφαιστιωνάκι μου, έτσι είναι εδώ τα πράγματα...
Σε φιλώ, καλημέρα/καλησπέρα από ΝΖ...

Artanis said...

Φίλε @Heliotypon, ό,τι μπορώ κάνω κι εγώ...Απλά διάβασα την αναδημοσίευση του άρθρου στο tvxs και επειδή έχει ελάχιστη σχέση με την πραγματικότητα, είπα να γράψω το ποστ αυτό...
Καλά να περνάς :)

Artanis said...

@Ξωτικό μου, κι εγώ σκέφτομαι εσάς...Ψυχραιμία...
Όσο για την άνοιξη: την τελευταία βδομάδα όλο βρέχει, μουλιάσαμε :(
Καλό Σ/Κ να έχεις...

Artanis said...

@ELGRECOGR μου, κι εγώ τα ζωντανά σκέφτομαι...
Καλημερούδια, ελπίζω να περνάς καλά...