Saturday, March 6, 2010

Η Κινέζικη πρωτοχρονιά


Λόγω του οτι οι ταχύτητες στη ΝΖ σέρνονται και ο blogger φορτώνει μόνον 2-3 λεπτά βίντεο τη φορά, αναγκάστηκα να ανεβάσω ένα από αυτά που τραβήξαμε με τη ψηφιακή μας, στο utube...

Αυτό το Σ/Κ έχουμε στην πόλη, παράλληλα με το φεστιβαλ των λουλουδιών, τους εορτασμούς της Κινέζικης πρωτοχρονιάς...Εδώ το διαφημίζουν ως φεστιβαλ των κινέζικων φαναριών, κρατάει 2 απογεύματα, και περιλαμβάνει παραστάσεις παραδοσιακών χορών και μουσικής, κινέζικης Όπερας, μοντέρνα θεάματα και πολύ φαγητό...Χθες Σάββατο ήταν η πρώτη μέρα...

Και φυσικά, πολλές και διάφορες κατασκευές φαναριών, τα οποία την ημέρα είναι απλά πολύχρωμα ομοιώματα ζώων, ανθρώπων κλπ, και το βράδυ μεταμορφώνονται σε μαγικά φωτεινά στολίδια...

Μέσα στο συντριβάνι της πλατείας Βικτώριας, φαναράκια σε σχήμα χρυσόψαρων ενώ ο κόσμος που έχει συρρεύσει παρακολουθεί τις παραστάσεις, βγάζει πολλές φωτό και ψωνίζει από τις καντίνες τηγανητό ρύζι και νουντλς κοτόπουλο...
2 κινέζικοι λέοντες, στην είσοδο μίας από τις εγκαταστάσεις
Κατακκόκινα Κινέζικα φανάρια, που γεμίζουν την πλατεία και εκτός από διακοσμητικά στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν και ως δευτερεύον φωτισμός
Ο κύριος Κομφούκιος, αν δεν απατώμαι (είμαι εντελώς άσχετη :)Φανάρια- νούφαρα και ψαράς με κορμοράνους, στο συντριβάνι του δημαρχείου δίπλα στον Avon...
Tα πολύχρωμα φανάρια που στολίζουν το διακοσμητικό άνοιγμα πάνω στη γέφυρα του ηλεκτρισμού, και που ενώνει την πλατεία που εκτείνεται και στις 2 πλευρές του ποταμού...

Ένας Κινέζικος δράκος που "πλέει" στα νερά του Avon και φυσικά πρόκειται για ακόμα ένα φανάρι...

Τα διάφορα ζώα-φανάρια φτιαγμένα από σύρμα και ύφασμα, στην όχθη, με τα λαμπάκια ήδη αναμμένα...Φυσικά απαγορεύεται να τα αγγίξουμε, καθώς ο κίνδυνος της ηλεκτροπληξίας είναι πάντα πιθανός...
Και φυσικά υπέροχα χάρτινα φαναράκια που αγόρασαν μετα μανίας οι επισκέπτες στην πλατεία, κι εμείς μαζί :)Και μια φωτό από τις πολλές παραστάσεις..

Το βράδυ όμως η πλατεία μεταμορφώθηκε, κι αυτό ήταν και το νόημα των φαναριών, να λάμψουν! Εδώ τα φεγγαράκια και αστεράκια γύρω από το άγαλμα της Βασίλισσας Βικτώριας...
Ζώα που ταιριάζουν περισσότερο στην ιδιοσυγκρασία των ΝΖηλανδών...
Τα στρόγγυλα φαναράκια με το απαλό φως τους δημιουργούσαν μαγικές εικόνες, με τις σκοτεινές σιλουέττες των επισκεπτών σε πρώτο πλάνο...
Οι πάγκοι με τα κλασσικά πολύχρωμα σατέν αντικείμενα όπως τσαντάκια, ποστοφόλια, καθρεφτάκια κλπ, φαίνονταν πιο επιθυμητοί...Ακόμα και τα πλαστικά ψευτοκοσμήματα στραφτάλιζαν...Αλλά φυσικά τα ίδια τα φανάρια, ήταν υπέροχα...

Καλή Κυριακή σε όλους....

59 comments:

P. Kapodistrias said...

Όμορφα! Όλασου όμορφα! Χρώμααπόαπολύ μακριά, όμως Χρώμα!

Καλή Πρωτοχρονιά!

logia said...

οι αναρτήσεις σου άπαιχτες!!!
σαν ταξιδιωτικά ντοκυμαντέρ στο κρατικό κανάλι
μπράβο και σε ευχαριστούμε!!!!

Ρίκη Ματαλλιωτάκη said...

Μπορει να μη μ αρεσει που εχουν καταπλάκωσει την ελληνικη αγορά, η κουλτουρα τους ομως μ αρεσει
Εχει κατι το μυστηριώδες!

Leviathan said...

fadastika opos pada!!!!! kalisperaaaaaaa Artanis mou! filiaaa! polla! :)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Αχ ξετρελάθηκα με τα αναμμένα φαναράκια.
Πολύ όμορφη και τούτη η μεταφορά
Καλή Κυριακή,

Φιλι και Γλαρένιες αγκαλιες

Αγγελικη Ν said...

Artanis τι ωραία χρώματα! Παρόλο που δεν συμπαθώ ιδιαίτερα την Κινέζικη αισθητική την αποτύπωσες τόσο ωραία που... πάω να χαζέψω ξανά τις φωτογραφίες σου!
Καλή Κυριακή

Hfaistiwnas said...

Πραγματικά πανέμορφα όλα τα φανάρια!!!
Καλή Κυριακή!

Άθεος said...

Χαρούμενες φωτογραφίες, όμορφα χρώματα και γιορτινά.
Καλά να περνάτε… όσο αργεί ο χειμώνας!

Ξανθή said...

Πολύ ωραία χρώματα!!!

Κ.Υ.Π. WALKING said...

Δεν θα μπορούσα να λείπω απο την Κινέζικη πρωτοχρονιά και λόγω Πάϊ Μέϊ.
Πολύ καλό το ρεπορτάζ καλή χρονιά της τίγρης να ΄χουμε.

George said...

μια καλημέρα για την καλή Κυριακή!!!
http://www.youtube.com/watch?v=eBKYuBvraGU&feature=related
και ένα όμορφο τραγούδι για ακόμα πιο χαρούμενο ξύπνημα!!!

mahler76 said...

καναμέ και στην Αθήνα αλλά βαρέθηκα να πάω είναι η αλήθεια :)
Καλή σου μέρα από την προσωρινά χειμωνιάτικη χώρα μας.

Madame de la Luna said...

Την είχαμε κι εμείς εδώ στην Αθήνα (έγινε ένας χαμός στο κέντρο), αλλά η δικιά σας είναι ουάου! Πολλά χρώματα. Το καλύτερο μου.. :)


Φιλί.

Και λοιπόν;E allora? said...

Τα φαναράκια τους είναι πανέμορφα και ζηλευτά!
Μεγειά το template,φαντάζομαι είναι φωτογραφία από ΝΖ.

Καλή βδομάδα
χχχ

my little expat kitchen said...

Τί όμορφος εορτασμός! Φοβερά χρώματα! Ωραίος λαός οι Κινέζοι.
Μάγδα

Vassilis said...

Καλησπέρα Artanis,
πράγματι τα φαναράκια το βράδυ είναι εντυπωσιακά και δημιουργούν πολύ όμορφη ατμόσφαιρα.
Καλή εβδομάδα:)

Artanis said...

Αγαπητέ @Π.Κ., πραγματικά, πανδαισία χρωμάτων! Δεν το είχα προσέξει πριν το σχόλιό σας, ήμουν απορροφημένη με την ανάρτηση και το βίντεο που δεν "ανέβαινε"...
Καλό βράδυ και καλή βδομάδα αύριο...

Artanis said...

@logia μου, χα,χα,χα,χα ωραίο σχόλιο...
Νά 'σαι καλά, καλό βραδάκι να έχεις...Σε φιλώ...

Artanis said...

Αγαπητή @Ρίκη Ματαλλιωτάκη, κι εδώ στη ΝΖ το ίδιο λένε :)
Μάλιστα σε συζήτηση [που είχα με ντόπια κυρία σχετικά με την εμμονή που έχουν οι ΝΖηλανδοί με τη μοναρχία και τα διάφορα έθιμα που την αφορούν, μου είπε πώς "ευτυχώς που έχουν αυτή τη σχέση με την Μ.Βρετανία, διαφορετικά θα τους είχαν προσαρτήσει οι ΚΙνέζοι" (!!)

Artanis said...

@Leviathan μου, φιλιά πολλά κι από μένα, καλό σου βράδυ και καλή βδομάδα να έχουμε...

Artanis said...

@Γλαρέναι μου χαίρομαι που σου άρεσε το ποστ...Είπα να συνεχίσω με την επικαιρότητα, μιας και είχε ωραίες εκδηλώσεις, και στο επόμενο θα έχω πάλι ταξιδιωτικές εμπειρίες...
Καλό βράδυ και φιλιά πολλά...

Artanis said...

@Αγγελικη Ν μου, για τα χρώματα και μόνον, άξιζε μια ξεχωριστή ανάρτηση...
Φιλιά πολλά κι από μένα, καλό σου βράδυ...

Artanis said...

@Hfaistiwnaκι μου, καλό σου βράδυ αγόρι μου και καλή βδομάδα...

Artanis said...

@Άθεέ μου, όπως τα λες, όσο κρατάει ακόμα ο καιρός...Αρχές φθινοπώρου, γαρ...
Σε φιλώ, καλό βράδυ...

Artanis said...

@Ξανθή μου, πραγματικά, από χρώματα σκίζουν οι φωτό...

Artanis said...

@Κ.Υ.Π. μου, επίσης!!!
καλό σου βράδυ και καλή βδομάδα να 'χουμε...Φιλιά!

Artanis said...

@George μου, σ' ευχαριστώ για τον Θαλασσινό...Πολύ ωραίο τραγούδι επέλεξες...Καλησπέρα από ΝΖ, καλό σου βράδυ και φιλιά πολλά...

Artanis said...

@mahler76 μου, ωχ, χειμώνιασε πάλι;
Τεσπά, υπομονή, θα περάσει...Άνοιξη έρχεται(σε σας...)
Σε φιλώ, καλησπέρα...

Artanis said...

@Φεγγαροκυρά μου, κανονικά θα συνέχιζα με τα ταξιδιωτικά, αλλά με τόσο ωραίες εκδηλώσεις, είπα να μείνω στα τοπικά συμβάντα...
Σε φιλώ, είδα στη τηλεόραση τα δικά σας όμορφα (τα τηε κινέζικης πρωτοχρονιάς, εννοώ...)

Artanis said...

Φίλη @Και λοιπόν;E allora? , ειλικρινά δεν έχω ιδέα πού είναι τραβηγμένη η φωτό του φόντου...Θα μπορούσε όμως να είναι και από δω, έτσι χάλια είναι οι παραλίες, μετά από τρικυμίες, καταιγίδες και στη διάρκεια του χειμώνα...
Φιλιά πολλά, καλό σου βράδυ...

Artanis said...

Αγαπητή @Μάγδα, καλησπέρα και καλωσόρισες στο μπλογκ...
Πραγματικά οι εορτασμοί ήταν πολύ όμορφα διακοσμημένοι, τα φανάρια, τα φαγητά τους, όλα, εκτός από τη μουσική...Τα μεγάφωνα ήταν τόσο δυνατά, που βούιζαν τα αυτιά μας...Απορώ πώς τόσοι άνθρωποι κάθονταν τόσο κοντά στην σκηνή...
Τεσπά, καλό σου βράδυ και σε ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο...Χαιρετισμούς πολλούς από τη ΝΖ...

Artanis said...

@JK μου, καλησπέρα κι από μένα, εμείς ξημερώσαμε ήδη Δευτέρα...
Σε φιλώ, καλό σου βράδυ και καλή βδομάδα αύριο (για σας...)

Artanis said...

@Βασίλη μου, σ' ευχαριστώ πολύ...Καλό βράδυ και σε σας, φιλιά στην Άσπα και τις κοράκλες...

kariatida62 said...

A !οι Κινέζοι στα φαναράκια, στους δράκους και στα πυροτεχνήματα αχτύπητοι!!!
Και η ΑRTANIS εξίσου αχτύπητη στις φωτογραφίες που μας μεταφέρουν στα μέρη της!
Φιλιά πολλά

Artanis said...

Χα,χα,χα @kariatida62, ευχαριστώ...
καλημέρα και καλή βδομάδα να έχουμε...Φιλιά!

Ra Ma said...

Μου αρέσει που το ποτάμι και το συντριβάνι δεν έμειναν έξω απ΄τη γιορτή!
Φαναράκια για κάθε γούστο, φανταστικά!

Καλημέρα και καλή εβδομάδα ...και ας την ξεμερώσατε!!!

P. Kapodistrias said...

Καλημέρες!
Ξαναμπήκα γιατί αντλώ από εδώ ταπετσαρίες για το πισί μου!
Έρρωσθε!

Anonymous said...

οι φωτογραφίες σου με την κινέζικη παράδοση με ταξιδεύουν.

agrampelli said...

...γέμισε η οθόνη χρώματα! Παναγιά μου ομορφιά!
Καλησπέρα...

Μαργαρίτα Πάσχου said...

Υπέροχες φωτογραφίες!

nikiplos said...

πολύ όμορφες αυτές οι νυχτερινές ήσυχες και ήρεμες ονειροπωλήσεις με τα φαναράκια...
Χρονιά του Τίγρεως λοιπόν που ας ευχηθούμε στην Ελλάδα να μας δώσει λίγη από τη δύναμή του και την υπομονή του :)

αμμοδύτης said...

Τι όμορφα χρώματα...

akrat said...

τι χρώματα ΜΑΓΕΙΑ
εύγε

Artanis said...

@Marconi μου, είναι όντως πολύ ωραία στολισμένα όλα...Και είχε κοσμοσυρροή απίστευτη...
Καλημέρα κι από μένα, σε φιλώ...

Artanis said...

Αγαπητέ @Π.Κ., όσες θέλετε...Και 'γω το ίδιο κάνω: κοιτάω ποια φωτό μ'αρέσει και την βάζω φόντο οθόνης αμέσως...
Καλημέρα από ΝΖ...

Artanis said...

Αγαπητέ @Βαγγέλη, σ' ευχαριστώ πολύ...Καλημέρα σου, φιλιά...

Artanis said...

Φίλη @agrampelli, πραγματικά απίστευτα χρώματα, κι εγώ δεν το είχα καταλάβει πόσα πολλά χρώματα είχε το ποστ...Χρειάστηκε να έρθουν τα πρώτα σχόλια για να το συνειδητοποιήσω...
Πολλές καλημέρες :)

Artanis said...

Αγαπητή @Μαργαρίτα Πάσχου, καλημέρα και ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο...
Καλά να περνάς...

Maria Tzirita said...

Πω, πω, Αρτάνις μου εκπληκτικό αυτό το φεστιβάλ, πολύ το ζήλεψα! Δεν ξέρω γιατί αλλά η κινέζικη κουλτούρα μου ασκεί μια γοητεία κι είναι τ'όνειρό μου να επισκεφτώ αυτή τη χώρα. Άσε που τρελαίνομαι για το φαγητό τους! Να'σαι καλά που μας μετέφερες εκεί νοητά! Φιλιά πολλά!

Artanis said...

@Νικιπλέ μου, ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει...
Καλημέρα από ΝΖ, φιλιά πολλά κι από μένα...
(Αυτό που μου έγραψες ως απάντηση στο σχόλιό μου, το σκέφτομαι...Αλλά θα προσπαθήσω να αντισταθώ στον πειρασμό ;)

Artanis said...

@Αμμοδύτη μου, όντως...
Καλημέρα, φιλιά πολλά από ΝΖ...

Artanis said...

@akrat μου, σ'ευχαριστώ...
Σε φιλώ, καλημέρα...

Aspa said...

Πανέμορφο το φεστιβάλ, πολύ μου άρεσε. Να περνάτε καλά, φιλιά!

erifili said...

Artanis, υπέροχη η ανάρτησή σου.Με ταξίδεψες και εμένα στο φεστιβάλ.Η Κίνα και η Ιαπωνία έχουν αυτό το κάτι άλλο στην κουλτούρα τους. Μυστήριο, μαγεία, παράδοση και θρύλοι όλα μαζί.
Μπράβο σου.

ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΟΥΤΗΣ said...

Διάβασα όλα τα σχόλια των φίλων σου και συμφωνώ στο συμπέρασμά τους.

Να σου πω, μόνο, πως λάτρεψα την κουλτούρα τους στην τελετή έναρξης-λήξης των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, όπου πήγα φιλοξενούμενος να προμοτάρω την ταινία μου που αναφέρεται σε αυτούς και που την "συνόδευαν" η κ. Πετραλιά και ο κ. Δημαράς...

Όλο αυτό το υπερθέαμα με συνεπήρε, αν και μου έλεγαν πως η δυστυχία ήταν λίγα μέτρα πο κει...

Πολύ όμορφο και χρωματιστό θέμα...

Κώστας
vloutis.blogspot.com
vloutis.wordpress.com
facebook.com/kostasvloutis
twitter.com/kostasvloutis

trushnik said...

Ζώα που ταιριάζουν περισσότερο στην ιδιοσυγκρασία των ΝΖηλανδών...
Χα Χα Χα... υπάρχουν και ΝΖηλανδοί που διαβάζουν το blog σου! Μια συμβουλή: προσπάθησε να μην συγκρίνεις τόσο πολύ τη ΝΖ με την Ελλάδα... ζώ στην Ελλάδα 23 χρόνια και αυτό έκανα κι εγώ παλιά. Υπάρχουν καλά και κακά στις δυο χώρες, καθώς καλοί και κακοί άνθρωποι...

Artanis said...

Αγαπητέ @trushnik, το σχόλιο περί ιδιοσυγκρασίας των ΝΖηλανδών σε σχέση με τα φανάρια των Κινέζων, έχει βαθύτερες προεκτάσεις: Σίγουρα κι εσύ, δεν έχεις φανταστεί τα Κινέζικα νοικοκυριά με γελάδες και πρόβατα, παρά με γουρούνια και κότες. Το ίδιο λοιπόν, συμβαίνει κι εδώ.
Αν ήθελα να κάνω συγκρίσεις, ανάμεσα στη ΝΖ και την Ελλάδα, θα τις έκανα. Μου κάνει εντύπωση πάντως, το πόσο εύκολα κάποιος, βγάζει συμπεράσματα για ένα μπλογκ που χρησιμοποιεί επίσημα στοιχεία και πηγές, για να υποστηρίξει τα γραφόμενα στα διάφορα ποστ. Θα σου προτεινα πάντως, να διαβάσεις και παλιότερες αναρτήσεις μου.
Καλό σου βράδυ.

trushnik said...

Αγαπητή Αρτανις, δεν κατάλαβες, βρήκα αστείο αυτό για τα ζώα! Μου αρέσει πάρα πολύ το blog σου, το οποίο διαβάζω συχνά! Σκοπεύουμε να γυρίσουμε στη ΝΖ και είναι ενδιαφέρων για μενα να διαβάζω πως βλέπουν 'Ελληνικά μάτια' την πατρίδα μου. Ο σύζυγός μου έχει επισκεπτεί την ΝΖ πολλές φορές, αλλά σίγουρα θα είναι διαφορετικά όταν ζούμε εκεί. Όσο για τις συγκρίσεις, όλοι τις κάνουμε και είναι φυσιολογικό, αλλά εχώ μάθει να μην κάνω γενικεύσεις για καμία χώρα (δεν λέω ότι τις κάνεις εσύ.) Λατρεύω τις φωτογραφίες σου... Είμασταν σε κάποια από αυτά τα μέροι περυσι, αλλα δεν βγήκαν οι δικές μας ετσι!

Artanis said...

Φίλη @trushnik, γράψε λάθος! Άλλα αντί άλλων κατάλαβα, και με συγχωρείς για αυτό...Η ΝΖ είναι μια πολύ όμορφη χώρα αλλά δεν έχει καμιά σχέση με την Ελλάδα, και προσπαθώ να μην κάνω συγκρίσεις και να δείχνω μόνον τα όμορφα...Οτιδήποτε εκτός αυτών των ορίων γράφω, το στοιχειοθετώ με επίσημες πηγές, διότι στο παρελθόν, είχα επισκέψεις από αρκετούς Έλληνες ΝΖηλανδικού υπόβαθρου (και τούμπαλιν) που κάνανε αυτές τις συγκρίσεις μέσω των σχολίων τους στα διάφορα ποστ ή μου εξέφραζαν την αντίθεσή τους στα γραφόμενά μου (παρά την ύπαρξη των απαραίτητων λινκ κλπ) και απαιτούσαν να ανακαλέσω! Καταλαβαίνεις λοιπόν, την αμυντική μου στάση...
Να διαβάζεις το μπλογκ και αν σου αρέσουν οι διάφορες φωτό, αντέγραψέ τες στον υπολογιστή σου (επειδή μετά από κάποιο διάστημα τις μικραίνω για να έχω χώρο στον μπλόγκερ), βασικά έχω μια τρισάθλια μεταχειρισμένη Fuji που τραβά και βίντεο και τις δικές της φωτό βλέπετε...
Σε ευχαριστώ για τις επίσκέψεις και τα σχόλια, και με συγχωρείς και πάλι...