Thursday, February 19, 2009

Καθημερινά και περίεργα στη ΝΖ (α' μέρος)

Προχθές μιλήσαμε με την μητέρα μου μέσω Skype. Την βοήθησε η νύφη μου με το λαπτοπ της, η χαρά των πιτσιρικιών μου δεν περιγραφόταν.
"Κρέμασες κουρτίνες;" με ρώτησε βλέποντας τον χώρο πίσω μας.
"Δεν τις κρέμασα εγώ, εδώ τις βρήκα" της απάντησα, "τα σπίτια στην ΝΖηλανδία δεν έχουν παντζούρια..."
Κάγκελο η γιαγιά μας, δεν πίστευε στ' αυτιά της. Κι έτσι μου ήρθε το θέμα αυτού του ποστ: "Καθημερινα και περίεργα στην ΝΖ..."

Ας πιάσουμε τα σπίτια λοιπόν, μιας και ξεκινήσαμε από αυτά: Κι εγώ σοκαρίστηκα όταν είδα πώς τα σπίτια δεν έχουν παντζούρια, αλλά γι' αυτό προφανώς έχουν τόσο ψηλούς ξύλινους φράχτες, ακόμα και μπροστά, και καθόλου μπαλκόνια (εκτός κι αν κι αν μιλάμε για πολυτελείς κατοικίες στα προάστια), για να προστατεύουν τις ιδιοκτησίες και τους κήπους, από τα βλέματα των περαστικών... Αυτό με ενοχλεί περισσότερο απ' όλα, στο σπίτι που μένουμε...Αισθάνομαι πως συρικνώνεται ο ορίζοντάς μου...
Τα σπίτια όλα είναι επενδυμένα με μοκέτα, και ο λόγος είναι πως δεν υπάρχει πρόβλεψη για κεντρική θέρμανση σε κανένα από αυτά, εκτός κι αν έιναι ολοκαίνουρια και χτισμένα από τον ιδιοκτήτη για τον εαυτό του...Συνήθως υπάρχει ένα τζάκι σε κεντρικό δωμάτιο και τα υπόλοιπα έχουν αερόθερμο - αν υπάρχει και αυτό-, ή χρησιμοποιούν θερμαντικά σώματα λαδιού, για τον χειμώνα, μιας και το Δημοτικό συμβούλιο έχει απαγορέψει από περυσι την χρήση σομπών με καυσόξυλα (έχουν μεγάλο προβλημα νέφους και γενικότερης μόλυνσης του περιβάλλοντος)
Το ζήτημα με την ελλειπή θέρμανση γίνεται οξύτερο ανάλογα τον τρόπο με τον οποίο είναι χτισμένα τα σπίτια...Συνήθως είναι χτισμένα με γυψοσανίδες, γύρω από ένα ξύλινο σκελετό με στέγες από τσίγκους και πάνελ και ελάχιστα με κεραμίδια, και σπανίως είναι κατασκευασμένα με τούβλα (έστω και διακοσμητικά), όσο για τσιμέντο, νομίζω πώς είναι άγνωστη λέξη εδώ... Υπάρχει και μια απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου που απαγορεύει τις κατεδαφίσεις γενικώς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά εν δυνάμει ερείπια σε όλη την πόλη, που νοικιάζονται και κατοικούνται (και μάλιστα με τσουχτερά ενοίκια), και που οι ιδιοκτήτες τους δεν ενδιαφέρονται να ανακαινίσουν/επιδιορθώσουν...

Ένα καλό που υπάρχει, είναι πώς το νερό είναι δωρεάν και μάλιστα πολύ καλής ποιότητας, τα χαρτιά υγείας τα ρίχνουμε κατευθείαν μέσα στην αποχέτευση, ενώ πολλά σπίτια διαθέτουν και σκουπιδοφάγο (όχι το δικό μας). Τα σκουπίδια μαζεύονται 1 φορά τη βδομάδα, κάθε 2η βδομάδα παίρνουν τα οικιακά σκουπίδια και ενώ την ενδιάμεση βδομάδα τα προς ανακύκλωση πλαστικά, χαρτιά και γυάλινα, με κάδους που διαθέτει κάθε σπίτι και που βγάζουμε στο πεζοδρόμιο + τον κάδο με τα οργανικά, που περισυλλέγονται εβδομαδιαίως ( και ναι, τα παίρνουν από την πόρτα μας, αλλά μόνον αν τα έχουμε βγάλει πριν από τις 6 το πρωί, ή αποβραδίς...Διαφορετικά, αν πχ τα βγάλει κάποιος στις 6.30-7 το πρωί, δεν τα παίρνουν!!!)
Σχεδόν όλα τα σπίτια έχουν κήπο (κι εγώ προσπαθώ να φτιάξω έναν με μυρωδικά) και αρκετά σπίτια διαθέτουν και ιδιόκτητη πισίνα -είναι ειρωνικό πάντως να μην έχουν θέρμανση και να έχουν πισίνα- , και τις βδομάδες μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, και μέχρι τα μέσα Μαρτίου, αρχίζει ένας αγώνας δρόμου να βρεθούν και να ενοικιαστούν σπίτια μέσα στις ζώνες των "καλών" σχολείων, α όλα κι όλα, οι Ν.Ζηλανδοί ψάχνουν πολύ αυτό το ζήτημα...Το κράτος έχει άψογο -κατά πώς λένε- σύστημα υγείας, και ένα από τα καλυτερα συστήματα εκπαίδευσης στον κόσμο, και οι γονείς ενδιαφέροναι να παρέχουν τα πάντα στα παιδιά τους, κατά τα άλλα όμως δεν έχουν καμιά σχέση με μας, σαν γονείς...
Τα παιδιά όλη την μέρα τρέχουν σε δραστηριότητες, αλλά μέχρι εκεί φτάνει το ενδιαφέρον των γονιών, κάνουν τη ζωή τους...Σε κανένα εστιατόριο δεν επιτρέπονται ανήλικα παιδιά, ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που έχω δει ολόκληρες οικογένειες να δειπνούν έξω, έτσι κι αλλιώς όμως δεν συνηθίζουν να μένουν έξω από το σπίτι, μετά τις 7 το απόγευμα...ΟΙ γονείς βγαίνουν πιο συχνά αν θέλουν, το Π/Σ/Κ πχ, αφήνουν τα παιδιά τους με τις νταντάδες, και δεν ασχολούνται καθόλου, τα παιδιά τρώνε στην καντίνα του σχολείου ή junk food στην πόλη και δεν υπάρχει ούτε συμβουλή προς τα έφηβα παιδιά τους (πού το δικό μας κύρηγμα)...
Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα αλκοολισμού... , επειδή απλά, η πιο κοινή και φθηνή διασκέδαση για όλους, είναι το αλκοόλ με ό, τι αυτό συνεπάγεται...Στο κέντρο της πόλης υπάρχουν πινακίδες free alcohol area, ωστε οι τουρίστες να μην βλέπουν τους έφηβους πότες στα πάρκα και στα άκρως τουριστικά μέρη, παρόλο που απαγορεύεται η πώληση αλκοόλ σε άτομα κάτω των 18 (το αυτό συμβαίνει και με τα τσιγάρα και τον καπνό, που αντίθετα από το ποτό, είναι πανάκριβος)...Ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, υπάρχει πολλή εγκληματικότητα (ληστείες, επιθέσεις, δολοφονίες αλλά και ενδοοικογενειακή βία) και είναι επικίνδυνο για κάποιον ξένο να περιφέρεται το βράδυ στο κέντρο της πόλης πεζός, μόλις χθες, 3 τύποι ρίξανε κάποιον άσχετο που έφευγε από ένα πάρτι, στις ρόδες ενός ταξί, χωρίς λόγο...
Μην τρομάζετε, αυτά συμβαίνουν παντού, απλά εμείς που είμαστε νέοι στην πόλη, πρέπει να προσέχουμε περισσότερο...Αυτά για σήμερα, να περνάτε καλά και να προσέχετε...Θέλω να απολογηθώ επίσης που δεν σας επισκέπτομαι τόσο συχνά όσο στο παρελθόν, ελπίζω να επανορθώσω σύντομα...
Το β' μέρος θα έρθει με μελλοντική ανάρτηση...
Όλες οι φωτό, είναι από το νετ...Το άσπρο σπίτι προς ενοικίαση, πήγαμε και το είδαμε...

Μπρρρρρρρρρρρρρ....Το σπίτι στον δρόμο με τις λεύκες ήταν...

70 comments:

VAD said...

Kαλημέρα,Αρτάνις,ωρα Χαρτούμ 6.00πμ.
Γνωρίζοντας ότι πουθενά δεν ειναι ολα καλά ή όλα ασχημα,εκπλήσσομαι που ακούω για εγκληματικότητα μέρα-μεσημέρι.Εχω διαβάσει για ποιότητα ζωής επιπέδου(υγεία,παιδεία,γεωργική οικονομία)και προφανώς το επιβεβαιώνεις,αλλά αυτές οι ιδιοτροπίες με θέρμανση,υλικά δόμησης ,παντζούρια ειναι για μένα εξίσου ακραίες....
Περιμένω κι άλλα,απαιτητικός αναγνώστης,ε:)))

Artanis said...

Γεια σου @VaD μου...Ώρα Chch, 4.45 το απόγευμα εδώ...Παντού τα ίδια, φίλε μου, καμιά διαφορά σχεδόν, από εμάς...Όσο θα προσέχαμε σε οπιαδήποτε άλλη χώρα, έτσι προσέχουμε κι εδώ...
Καλά να περνάς κι εσύ, θα τα ξαναπούμε σύντομα...Φιλιά και καλημέρα σου...

Giorgos Varvakis said...

Καλημέρα Artanis
Η αλήθεια είναι οτι μέχρι τώρα οι γνώσεις μου για τη χώρα που σε φιλοξενεί, περιορίζονταν στα αρνάκια της. Διαβάζοντας σήμερα τις αναφορές σου μου δημιούργησες ανάμεικτα συναισθήματα. Περιμένω και τα επόμενα να σχηματίσω πιο ολοκληρωμένη άποψη για τη ΝΖ. Να είστε καλά και να προσέχετε!!
Φιλιά :)

Artanis said...

Φίλε @gvarvakis, κι εγώ δεν ήξερα πολλά πράγματα, αν και είχα σαφέστερη εικόνα σχετικά με τα ζώα της χώρας και την περιβαλοντική πολιτική της που με ενδιέφερε περισσότερο(και πάλι όχι με λεπτομέρειες)...Σίγουρα όμως είναι πιο διαφωτιστικό να έχεις ενημέρωση από κάποιον που μένει εκεί και μπορεί να σου δώσει πληροφορίες πέρα από τα βασικά που γνωρίζουμε όλοι...
Να είσαι καλά, σ' ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο, σε φιλώ...

Σταλαγματιά said...

Πω πω δεν ξέρω με τι να πρώτο ασχοληθώ,
Με τα πατζούρια τα ανύπαρκτα,
Την θέρμανση,
Το πρόβλημα με το αλκοόλ;
Είναι τόσα τα διαφορετικά.
Η πισίνα τους χρειάζονταν τώρα, εδώ δεν έχουν θέρμανση : )))
Αλλά αυτά που μου έκανε εντύπωση περισσότερο ήταν το γεγονός ότι δεν πηγαίνουν τα παιδιά με τους γονείς στις εξόδους, μα είναι δυνατόν;
Εδώ κάθεσαι να φας και δίπλα σου κάνουν σβούρες ένα σωρό παιδιά.
Μήπως να το εφαρμόσουμε κι εμείς για να τρώμε με την ησυχία μας; :)))

Μια γλυκιά καλημέρα από μια παγωμένη θεσσαλονίκη

Artanis said...

@Αναστασία μου υπάρχουν κι εδώ προβλήματα, όχι μόνον στην Ελλάδα...Αν πατήσεις τον υπερσύδεσμο, θα δεις τις σχετικές αναφορές, σε μία μόνο από τις πολλές διευθύνσεις που βρήκα στο νετ...
Χα,χα,χα,χα, γέλασα μ' αυτό με τα παιδάκια...Και πού να πάνε κι αυτά...Ασε και έρχεται κι άλλη σχετική ανάρτηση (μάλλον η μεθεπόμενη), με πολλά περισσότερα, σχετικά με τα παιδιά...
Φιλιά από το μουλιασμένο (βρέχει όλη μέρα) Christchurch...

Sophia Kollia said...

Δεν το περίμενα ότι δεν θα ξέρανε το τσιμέντο, η ότι δεν έχουν κεντρική θέρμανση. Επίσης μου έκανε εντύπωση η μόλυνση. Νόμιζα ότι ήταν καλύτερα τα πράγματα. Όταν λες, για το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, εννοείς ότι τα μαθαίνουν καλύτερα στο σχολείο? Γιατί απο ότι μου είπες δεν έχουν τόσα βιβλία. Έχουν φροντιστήρια? Οι αδύνατοι μαθητές τι κάνουν ? Έχουν εισαγωγικές για το πανεπηστήμιο? Όποτε μπορείς, απάντησε μας. πλίιζ!
καλημέρα

Cassiel said...

Artanis πρεπει να σου δηλωσω οτι ειμαι φαν σου εδω και καιρο αλλα τωρα εγινα περρισοτερο, οχι μονο φτιαχνεις κοσμηματα αλλα μετακομισες στην γειτονικη χωρα...Εμενα Αυστραλια για παρα πολλα χρονια και ετσι γελασα οταν ακουσα για την ζωη σου εκει, καπως ετσι ηταν η δικια μου εκει..ειναι πολυ περιεργα τα πραγματα εκει..Ελπιζω να εχεις ενα πολυ καλο βραδυ

Artanis said...

@Σοφία μου, βιβλία έχει στο σχολείο, όχι τα παιδιά στο σπίτι. Οι δάσκαλοι τους δίνουν εργασίες στο σπίτι σε φωτοτυπίες, μόνον όμως όταν δεν καταλαβαίνουν την γλώσσα, (όπως οι κόρες μου ακόμα) διαφορετικά όλη η δουλειά γίνεται εκεί. Τρώνε μέσα στο σχολείο, διαβάζουν, και το απόγευμα μένει ελεύθερο για τις δραστηριότητές τους, σπορ, χορός κλπ. Οι αδύνατοι μαθητές βοηθιούνται μέσα στο σχολείο.
Στο high school, γράφουν εξετάσεις για κατάταξη (κυρίως) στις αιτήσεις για το πανεπιστήμιο. Για το πανεπιστήμιο θα ρωτήσω, δεν ξέρω σίγουρα...θα περάσω από το μπλογκ σου να σου πω, μόλις θα ξερω...Φιλιά πολλά από δω, καλό Π/Σ/Κ να έχετε...

Φωτεινή S said...

Πολύ διαφωτιστική ανάρτηση κια μια που πήρες φόρα περιμένουμε και άλλα. Πραγματικά, λίγοι είναι αυτοί που ξέρουν πολλά πράγματα για τη ΝΖ και είναι πολύ νεδιαφέροντα όλα.
Φιλιά αποκριάτικα.
Το φετινό καρναβάλι θα γίνει την άλλη Κυριακή κια θα υπάρχει σχετική ανταπόκριση.

Tzeve said...

για μένα το ποιό περίεργο είναι που μίλησες με την μητέρα σου μέσω Skype...

την καλημέρα μου...ελπίζω χτες να δείξατε στους Ν.Ζηλανδούς πώς τσικνίζουμε εδώ στο Greece

K@terin@ said...

καλημέρα ,
για το λίγο διάστημα που είστε εκεί σε βρίσκω πολύ ενημερωμένη..
οι γνώσεις μου για την ΝΖ είναι ανύπαρκτες όποτε το βρίσκω πολύ ενημερωτικό ...
να περνάτε καλά !!

Artanis said...

@Cassiel μου, σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο, με κολακεύεις..., δεν θα σταματήσω να φτιάχνω κοσμήματα πάντως, αν και έχω και άλλες προτάσεις εδώ...
Κάποια πράγματα είναι όντως περίεργα για μένα, και θα τα αναφέρω και σε επόμενες αναρτήσεις, ελπίζω να μην με βρήκες υπερβολική...Έχω κλείσει σχεδόν δίμηνο εδώ και ακόμα ανακαλύπτω πολλά πράγματα...
Ελπίζω να τα λέμε συχνά από 'δω και πέρα, καλό Σ/Κ να έχεις...

roadartist said...

"Το κράτος έχει άψογο σύστημα υγείας, και ένα από τα καλυτερα συστήματα εκπαίδευσης στον κόσμο"

Αυτό πόνεσε λίγο :)) Φιλάκια!!

Anonymous said...

Δεν ξέρω τι λες εσύ, αλλά εμένα αυτό το "χωρίς παντζούρια" με ενθουσιάζει πολύ!!

Aspa said...

Έμαθα πολλά που δεν ήξερα.
Τώρα το Φεβρουάριο τι καιρό έχετε εκεί; Τι θερμοκρασία;
Περιμένουμε το part two!

Artanis said...

@Λασπολόγε μου, την βοήθησε η νύφη μου με το λαπτοπ της...
Σχετικά με το τσίκνισμα, κανείς δεν ήξερε, τα έχουν ξεχάσει εδώ αυτά οι Έλληνες...Άσε, έγινα θέμα συζήτησης όταν το ανέφερα...
Φιλιά πολλά...

Artanis said...

@Κατερίνα μου, προσπαθούμε να μπούμε στο νόημα όσο πιο σύντομα γίνεται για το δικό μας καλό...Τελείως αφελείς ήμασταν όταν φτάσαμε- όπως όλοι οι ξένοι που βλέπουν έναν τόπο για πρώτη φορά-, τώρα προσαρμοζόμαστε...
Καλά να περνάτε, φιλιά και σε σένα...

Artanis said...

@Φωτεινή μου θα έρθει κι άλλη ανάρτηση αλλά όχι αμέσως...Σκέφτομαι να αναρτήσω κάτι άλλο ενδιάμεσα, έτσι για το γούστο...
Να κάνεις την ανάρτηση σχετικά με το καρναβάλι, να δω...Στον Βόλο είχαμε πολύ υποτονικά πράγματα, τις τελευταίες χρονιές...
Καλό Σ/Κ να έχεις, φιλιά πολλά...

Artanis said...

@Καλλιτέχνιδά μου, υπάρχουν καλά και κακά πράγματα παντού, όχι μονον στην χώρα μας...Προσπαθώ να αποφεύγω τις συγκρίσεις πάντως...
Κανά να περνάς, να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ...Φιλιά πολλά...

Artanis said...

@Θείε Σκρουτζ μου, γιατί κάτι μεσα μου με συγκρατεί από το να μην σε ρωτήσω τον λόγο; Ε;
Χα,χα,χα,χα,χα,χα,χα, καλά να περνάς, σε φιλώ...

Artanis said...

@Άσπα μου, υποτίθεται είναι σαν τον δικό μας τον Αύγουστο, μόνον που είναι ένας πολύ ΚΡΥΟΣ Αύγουστος...Έρχεται σχετική ανάρτηση με πολλές φωτο...
Φιλιά στα κορίτσια σου τα όμορφα...Καλό Σ/Κ να έχετε...

venceremos said...

kaλησπέρα..Κρυο κάνει εδω πάντως και δεν έχω ουτε στο μαγαζί μου θέρμανση και έχω παγώσει...
πολυ ενδιαφέροντα όλα αυτά..
το skype εξαιρετικό. κι εγω με τον γυιό μου ετσι μιλάω. τωρα έφυγε απο το groningen kai πηγε κρακοβία και περιμένω να συνδεθεί για να τον δω...
πολλα φιλιά καρυστινά

Κούκος said...

Άλλος κόσμος!
Διαβάζω με εξαιρετικό ενδιαφέρον τις περιγραφές σου. Δεν σου κρύβω ότι δεν είχα ιδέα για αυτή τη περιοχή. Καλή δύναμη σου εύχομαι και περιμένω το β μέρος.
:))

ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ said...

Το να μην έχεις θέα είναι ζόρι !
Πολλές φορές θα έχεις πιάσει τον εαυτό σου να κοιτάζει κάτι όμορφο και να λες, αυτή την 'στιγμή' κανείς δεν μπορεί να μου την κλέψει !
Για την θέρμανση που αναφέρεις ,μήπως δεν έχουν τις παγωνιές γι αυτό και είναι ελλιπές ;
Και εγκληματικότητα πολύ έ;
Να προσέχετε !
Να είστε καλά και ΚΑΛΟ Σ/Κ !

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Να ήξερες πόσο μου θυμίζουν Ν. Αφρική όλα αυτά.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Artanis said...

@venceremos μου, η μητέρα μου είναι μεγάλη και δεν μπορεί να τα κάνει αυτα μόνη της...Την βοήθησε η νύφη μου που γνωρίζει την τεχνολογία και της το χρωστάω αυτό...
Κρύο κάνει τον χειμώνα κι εδώ (απ' ότι έχουμε μάθει), αλλά περισσότερα θα πούμε εν καιρό, περίπου σε 3-4 μήνες...
Καλά να περνάς, καλό Σ/Κ να έχεις...

Artanis said...

@Κούκε μου, κι εμείς το ίδιο καλέ μου, αλλά σιγά σιγά εγκλιματιζόμαστε...
Θα έρθει κι άλλη σχετική ανάρτηση, φιλιά πολλά, καλό Σ/Κ...

Artanis said...

@Σκορπιέ μου έχει κρύο, αλλά ακόμα δεν ξέρουμε ΠΟΣΟ κρύο...Θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα...
Σχετικά με τους φράχτες, άσε, μεγάλη πίκρα σου λέω...Υπάρχουν και σπίτια με χαμηλότερη περίφραξη, ή με πράσινο αντί για φράχτη, αλλά δεν έχουμε βρει κάποιο, προς το παρόν, και μάλλον θα μείνουμε εδώ που είμαστε, εσαεί, κιας μην έχει και θέα...
Καλά να περνάς, και να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ...Φιλιά στην οικογένεια...

Artanis said...

Αλήθεια @Γλαρένια μου; Δεν έχω ιδέα πώς είναι εκεί...
Φιλιά στο γλαροσόι, καλό Σ/Κ να έχετε...

Maria Tzirita said...

Το συμπέρασμά μου είναι ότι δε θα ήθελα με τίποτα να ζούσα στη Ν.Ζ.! Σαν την Ελλαδίτσα μας πουθενά τελικά, έτσι Αρτάνις μου; Να περνάς όσο καλύτερα μπορείς, χίλια φιλιά!

gskastro said...

Φίλη μου Artanis γέλασα πολύ με την έκπληξή σου για τα παντζούρια, έπρεπε να σε είχα προειδοποιήσει γιατί έτσι ήταν και εκεί που ζούσα στην Σκωτία. Υπήρχαν δύο κουρτίνες, οι λεπτές για την ημέρα για να αφήνουν να μπαίνει το φως και οι βαριές που τις τραβούσαν το βράδυ. Μόνο που οι μάντρες από κάγκελο ήταν χαμηλές και άνετα χάζευες τι γινόταν μέσα στα σπίτια.
Το μεγάλο μου δράμα ήταν το πρωί (λόγω κρύου), όπου ντυνόμουν κάτω από τα σκεπάσματα και το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να ξύσω με σπάτουλα τον πάγο από το τζάμι για να δω τον καιρό έξω (ο πάγος στο εσωτερικό εννοείται) .
Τα υπνοδωμάτια δεν είχαν θέρμανση και απλά προτού πέσω στο κρεβάτι έβαζα δύο θερμοφόρες για να ζεσταθούν τα σεντόνια.
Το χειρότερο όμως ήταν το μπάνιο, ξεχωριστοί κρουνοί για ζεστό και κρύο. Έπρεπε να το ανακατεύω σε μια κανάτα και να το ρίχνω επάνω μου. Ήταν όμως ωραία εποχή, όταν βρω καιρό θα σου γράψω στο e-mail σου, γιατί ξέρω ότι θέλεις να μάθεις για την Σκωτία.
Πάντως πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις και συνέχισε και σκέψου μήπως γράψεις κάποιο περιηγητικό βιβλίο. Μάζευε υλικό από τώρα και κοντά στον Πάτροκλο γράψε και για όλα αυτά.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

ΜΑΚΡΙΝΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ.ΔΙΑΒΑΖΩ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΣΙΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΖΟΥΡΙΑ;ΟΤΑΝ ΛΕΣ ΟΤΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ;ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ;ΘΑ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΩ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.

Naxion said...

Artanis, αν και έχω μείνει σχεδόν 15 χρόνια Γερμανία, δεν μπορώ να πω ότι δεν εντυπωσιάστηκα με τα όσα διάβασα για την περιοχή του κόσμου που περιγράφεις..!

Περιμένω τη συνέχεια και μη χάνεσαι!

nikiplos said...

Από τα λεγόμενά σου και από τις φωτό πρέπει να μοιάζει πολύ με την Αγγλία... πολλά κοινά στοιχεία...
Όσο για τα παιδιά, ελπίζω τελικά να τα πηγαίνουν και καμιά εκδρομούλα... Τώρα εκεί λογικά πρέπει να μπαίνετε σιγά, σιγά στο χειμώνα... Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις κεντρικής θέρμανσης? που να καιν πετρέλαιο? ή απαγορεύεται κι αυτό?
Στην ελλάδα είναι κοινές πλέον τέτοιες εγκαταστάσεις σε μονοκατοικίες

φιλιά καλή μου Αρτάνις, και σε ευχαριστούμε για τις φωτό...

Hfaistiwnas said...

Καλησπέρα! Άργησα λίγο! :)
Τα βρίσκω λίγο απίθανα τα περισσότερα..
Μα να μην έχουν θέρμανση;;; Και να μην μπορούν να γκρεμίσουν τα παλιά;;

Ακόμη και οισυνήθειες τους, το έξω, τα παιδιά.. πωπω, είναι λες και τα μαθαίνεις όλα από την αρχή..

ΥΓ. Έχουν αλήθεια τόσο μεγάλο πρόβλημα με τη μόλυνση;;;;

Artanis said...

@Μαρία Τζιρίτα μου, κάθε χωρα τα καλά της, θα έλεγα πώς έχει...Απλά την Ελλάδα μας την έχουμε μαθει, ενώ την ΝΖ την γνωρίζουμε τώρα...
Καλά να περνάς, φιλιά πολλά...

Artanis said...

@gskastro μου, σαν να έισαι μεσα στο σπίτι μου και να το περιγράφεις, τόσο σωστά τα λες με όλα...Ευτυχώς εκτός από το μπάνιο με τους ξεχωριστούς κρουνούς, έχουμε και ντουζιέρα με μείκτη, οπότε δεν ανησυχώ...Για το κρύο, θα αναρτήσω εν καιρώ, δηλαδή σε κανα δυο μήνες από σήμερα...
Με κολακεύεις με το σχόλιο για το περιηγητικό βιβλίο, αλλά ειλικρινα αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να το κάνω...Κι ο Πάτροκλος έχει τελματώσει ο καημένος...
Σε φιλώ, και σε ευχαριστώ...Όταν θα έχεις χρόνο, γράψε μου για την Σκωτία...Με ενδιαφέρει...

Artanis said...

@JK μου, και σε μένα φαίνονται περίεργα, και γι' αυτό τα ανέφερα...
Για τα πανεπιστήμια δεν ξέρω ακόμα, θα φροντίσω να μάθω πάντως, επειδή ενδιαφέρει κι άλλους φίλους συνμπλόγκερ...
Να είσαι καλά, φιλιά πολλά...

Artanis said...

@Naxion καλησπέρα, καλωσόρισες...
Αυτά και πολλά άλλα συμβαίνουν στην ΝΖ, και θα τα αναφέρω σε επόμενες αναρτήσεις...Δυστυχώς δεν μπορώ να αναρτώ τόσο συχνά όσο στο παρελθόν, αλλά τα καταφέρνω κάθε 4-5 μέρες, να ανεβάζω καινούριο ποστ...
Σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το σχόλιο, νά 'σαι καλά...
Να έχεις μια όμορφη Κυριακή...

Artanis said...

@Νικιπλέ μου, με το ηλεκτρικό, τα σώματα λαδιού και τα air condition, ζεσταίνονται...Και όπως σου είπα έχουν και τζάκια...Μοιάζει φαντάζομαι με την Αγγλία, δεν ξέρω...
Στην επόμενή μου ανάρτηση θα έχω περισσότερες φωτό, στην μεθεπόμενη θα συνεχίσω μα τα καθημερινά και περίεργα...
Καλά να περνάς κι εσύ, στο ρομαντικό Παρίσι (έτσι δεν λένε;)
Φιλιά πολλά, καλή Κυριακή να έχεις...

Artanis said...

@Ηφαιστιωνάκι μου, πού ήσουν κι ανησύχησα;
Χα,χα,χα,χα,χα,χα,χα, πλάκα σου κάνω...
Και αυτά είναι μόνον η αρχή, στα καλά και στα κακά...Έρχοναι κι άλλες αναρτήσεις...
Αυτό με τις κατεδαφίσεις δεν το κατάλαβα κι εγώ, αλλά είναι γεγονός πώς δεν επιτρέπονται γενικώς για όλα τα κτίρια, αλλά ειδικώς στα παλαιάς κατασκευής ή τεχνοτροπίας...Ευτυχώς δεν έχουν τερμίτες εδώ, διαφορετικά θα μιλούσαμε για πολύ ευτυχισμένα έντομα...Τετράπαχα θα γίνονταν...
Να έχεις μια όμορφη Κυριακή, και καλή βδομάδα αύριο...Φιλιά πολλά...

Aθηνά Π.Κ. said...

Ωραία, μαθαίνουμε κι εμείς για την ζωή στην Ν.Ζ. , ειλικρινά τα βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα !!
Να σαστε καλά, να περνάτε καλά ,
ααααα ναι, χιόνισε στις κορυφές των 2 Σαμιώτικων βουνών (σπάνιο φαινόμενο)και σ όλη την Ελλάδα κάνει τσουχτερό κρύο και χιονίζει !!

gskastro said...

Φίλη μου Artanis ποτέ μη λες ποτέ. Μάζευε ότι γράφεις και σώσε το στο PC και μη το αφήνεις στο google γιατί μπορεί να χαθεί και ίσως έρθει μια μέρα που θα αποφασίσεις να γράψεις.
Έτσι έγραφε και ο πατέρας μου το ημερολόγιό του, είχε περιπετειώδη ζωή, και σήμερα τα παιδιά του, τα εγγόνια του και τα δισέγγονα του μπορούν και διαβάζουν την ιστορία του προπάππου.
Έχω μάλιστα και τη φωτογραφική του μηχανή (του 1920) με την οποία τράβαγε τις φωτογραφίες.
Να είσαι καλά και πολλά φιλιά gskastro

Ra Ma said...

Καλά κάνατε και δεν νοικιάσατε το άσπρο σπίτι, το βλέπω και κρυώνω!
Έτσι είναι, σε άλλα καλύτεροι και σε άλλα χειρότεροι. Τα καλύτερα μου φαίνεται ότι είναι στην κοινωνική πρόνοια...

Καλό βράδυ και καλή ενδομάδα!!!

Artanis said...

@Aθηνά μου ευχαριστώ για τα νέα...Ωστε τόσο κρύο..., και χιόνι...
Και στον Βόλο τα ίδια απ' ότι έμαθα...
Καλά να περνάς και καλή βδομάδα να έχεις...Φιλιά πολλά...

Artanis said...

@gskastro μου, θα το σκεφτώ, μόνο αυτό μπορώ να σου πω προς το παρόν...
Είμαι κρυωμένη αυτές τις μέρες και έχω κλειστεί μέσα, η επόμενη ανάρτηση θα είναι συρραφή από φωτό και μικρών επεξηγηματικών κειμένων, και μετά θα ανεβάσω το β' μέρος αυτού του ποστ...
Καλά να περνάς, καλή βδομάδα να έχεις...Φιλιά πολλά...

Artanis said...

@Μαρκόνι μου όπως τα λες είναι...
Το σπίτι δεν ήταν μόνο κρύο, ήταν και ανατριχιαστικό...Σαν βγαλμένο από εφιάλτη...Κάτι Γιαπωνέζοι που είχαν έρθει την ίδια μέρα με μας να το δουν, έσπευσαν να εξαφανιστούν...
Καλή βδομάδα να έχεις, σε φιλώ...

Side21 said...

Κάθε μέρος έχει ...
& τα καλά και τα κακά του.
Υπομονή και ταχεία προσαρμογή ...
Να συνειθίσεις και να απολαμβάνεις
τα θετικά και να μην αλλοτριωθείς ...
Προσπάθησε να κρατήσεις αυτά που
έφερες μαζί σου απ' την πατρίδα ...
Καλή σου βδομάδα και ...
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΗΕΣ !!!

Υ.Γ.
Αύριο πρωί πετάω για Γερμανία ...
και φοβάμαι το κρύο !!!

kostaslogh said...

Ε αυτά που βλέπω δεν μπορούσα να τα φανταστώ!!!Τόσο χάλια;
Τί να πώ να προσέχετε και .καλή πατρίδα!

δεσποιναριον said...

Αρτανακι, πολλα απο αυτα θυμιζουν την Αμερικη των μεσοπολιτειων. Εκεινο που μου κανει ιδιεταιρη εντυπωση ειναι η εγκληματικοτητα. Παντα ειχα την εντυπωση οτι ηταν.. ανθρωποι του θεου εκει κατω. Ειλικρινα πεφτω απο ντα συννεφα.

Λαμπηδονα said...

Καλημερα
Καλη δυναμη!Ειμαι σιγουρη οτι θα τα
καταφερετε.

Artanis said...

Φίλε μου @Side21, μόλις ήρθαμε και έχουμε πολύ μέλλον ακόμα...Προς το παρόν παρατηρούμε και καταγράφουμε, είναι τόσο απλό...
Καλό ταξίδι να έχεις και να περάσεις τέλεια...Αναμένω σχετική ανάρτηση...

Artanis said...

@kostaslogh μου, αρχή είναι ακόμα...Ανέφερα κάποια πράγματα και θα αναφέρω κι άλλα πέρα από αυτά...Εξακολουθω όμως να πιστεύω πως έτσι είναι παντού, όχι μόνον εδώ...
Καλά να περνάς, καλή βδομάδα να έχεις...Φιλιά

Artanis said...

@δεσποινάριό μου, δεν ξέρω πώς είναι στις μεσοδυτικές πολιτείες, εδώ πάντως έχουν πολλά προβλήματα οι άνθρωποι...Από εκκλησίες, θρησκείες και αιρέσεις γεμάτη η πόλη, και οι άνθρωποι είναι θρήσκοι αλλά και χωρίς παιδεία...Υπάρχει μεγάλη άγνοια εδώ, σε όλα...Θα τα αναφέρω αναλυτικά σε επόμενα ποστ...
Εγκληματικότητα υπάρχει πάντως...
Καλά να περνάς, φιλιά από ΝΖ...

Artanis said...

@Λαμπηδόνα καλησπέρα από ΝΖ...Σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου και τα καλά σου λόγια, νά 'σαι καλά...
Καλή βδομάδα να έχεις...

Anonymous said...

μήπως να ρίξεις μια ματιά αν υπάρχει κανένα ελεύθερο σπίτι κοντά σας, για να έρθουμε κι εμείς. μπορεί εδώ να έχουμε θέρμανση και παντζούρια, αλλά ....

Artanis said...

Φίλε @evlahos, σε καταλαβαίνω απόλυτα...
Κανόνισε τα χαρτιά σου εσύ, και σπίτια βρίσκουμε...
Καλημέρα και πολλά φιλιά...

ioannis_the_great said...

Καλημέρα στην Ομόρφη Ζηλανδία απο την Εξίσου όμορφη Ηγουμενίτσα. Δύσκολα εκεί στα ξένα όσο όμορφα και αν είναι. Ωρά Ελλάδας 11:50 μμ. Σε χρειαζόμαι σε ετοιμότητα για μια απόδραση (δες τα δέοντα)

Artanis said...

@Ιωάννη μου, πολύ μου άρεσε το ποστάκι της απόδρασης...Γέλασα πολύ...
Να είσαι καλά, καιρό είχες να αλλάξεις ανάρτηση...
Φιλιά από ΝΖ...

tzonakos said...

E, όσο να ναι είναι λίγο τρομακτική κατάσταση ωσπου να την συνηθίσεις, ειδικά το οτι μετά τις 7 το απόγευμα δεν βγαίνουν.
Νέφος δεν φανταζόμουν οτι θα είχαν εκεί.
Ισως αν μείνετε λιγο καιρό ακόμα να ψάξετε για ενα σπίτι πιο κοντά σε ας πούμε ελληνικές συνήθειες ;
Μεχρι τωρα με οσα εχω διαβάσει στις αναρτήσεις σου βλέπω εναν αρκετά διαφορετικό κόσμο και μένει μέσα μου το ερώτημα αν τον νιώθετε αφιλόξενο.

Artanis said...

@Τζονάκο μου κάθε οικογένεια διατηρεί 3 αυτοκίνητα κατα μέσο όρο...Με τόσα αμάξια, πώς να μην έχει νέφος...
Για νέο σπίτι, δεν το βλέπω σύντομα...Εξάλλου έχω φυτέψει λουλούδια εδώ και σπέρνω συνέχεια...

mahler76 said...

αυτό με την εγκληματικότητα με χάλασε λίγο...

Artanis said...

@mahler76 μου, παντού τα ίδια καλέ μου...Και λογικό το βρίσκω με τόσον αλκοολισμό στην χώρα...
Καλά να περνάς, φιλιά πολλά...

Maria Verivaki said...

distihos, etsi ta thimame kai ego to thema tis eglimatikotitas

sxetika me ta estiatoria - ise sigouri oti einai apagoreumeno na pairneis paidia, i apla den sinithizetai (opos ta thimame ego ta pragmata)??

Artanis said...

Αγαπητή @Mediterranean kiwi, ακόμα δεν είμαι σίγουρη αν δεν επιτρέπεται ή αν απλώς δεν συνηθίζεται...Εμείς πάντως εκτός από μια φορά που βγήκαμε ένα βραδάκι, δεν το ξαναδοκιμάσαμε...
Καμιά σχέση με Ελλάδα πάντως...
Καλό βράδυ από ΝΖ...

Maria Verivaki said...

nomizo oti mallon den sinithizetai, kai an vyeis pali me ta paidia sou, pou sigoura exoun kalous tropous sto trapezi, tha minoun ekplhktoi i NZoi, kai tha tous ginei mathima - oxi pos tha trejoun na to efarmosoun: den allazoun toso efkola tis sinithies tous se auto ton tomea

(i hope you dont mind my many comments - i am fascinated to find someone who is writing about the things i have always wanted to say about nz culture, but never dared to...)

Artanis said...

Φίλη @Mediterranean kiwi, μην ανησυχείς για τα σχόλια, έχω πολύ χρόνο να τα εντοπίσω και να τα απαντήσω, το θέμα είναι βασικά να μην αργώ να το κάνω...
Λοιπόν, η μεγαλύτερη αγωνία μου είναι για το καλοκαίρι...Οι μέρες θα έιναι μεγαλύτερες, κι εμέις είμαστε μαθημένοι να κυκλοφορούμε έξω μέχρι αργά...Τί μαγαζιά θα βρούμε, τί καφετέριες, διασκεδάσεις, που κλείνουν από τις 5 το απόγευμα, και μένουν ανοιχτά μόνον τα μπαρ; Εμείς δεν πίνουμε, και τα παιδιά αποκλείεται να τα αφήσουμε σπίτι, με νταντάδες ή χωρίς...Θα τα παίρνουμε μαζί κι ό,τι βγει, τώρα που μάθαμε...
Αλλά αναρωτιέμαι: Όλοι αυτοί οι τουρίστες που έρχονται ΝΖ για διακοπές, που τους πάνε; Τους κλειδώνουν πουθενά, τα βράδια; Επειδή αυτό που έχουν εδώ, "τουρισμός" δεν λέγεται...
Κι αυτή είναι η αλήθεια...

Maria Verivaki said...

tourists to nz were never 'urban' tourists, they have always been people who are interested in seeing the nature, therefore you will not see them much in christchurch, except in the form of organised groups from japna, korea, etc. i dont think this has changed much.

in any case, dont worry about the long summer days - the nights will still be cold, so you wont be wanting to be out all night. they will also have those country-rock festivals all over the place (moved indoors if the weather does not permit it), and other 'summer' activities nz is big on children's activities.

of course, you must visit wellington as soon as you can - i am waiting for your photos and posts from there!

Artanis said...

@Mediterranean kiwi, στον τομέα του τουρισμού, η ΝΖ δεν πιάνει μια, κι αυτό είναι γεγονός...
Σχετικά με το wellington, δεν ξέρω πότε και αν, αλλά όποτε πάω, φωτό θα βγάλω σίγουρα...